11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    huinkroese

Speciale tekens in Dynamic Text…

Ik probeer in Flash via een extern ingelezen text-file het woord België weer te geven… helaas geeft Flash daarbij altijd problemen met de “ë”. Nou vind ik het lelijk om Belgie te schrijven en wil m’n trema!!!
    Heeft er iemand een oplossing?

Alvast heel erg bedankt.

Bijdrager
    www.project-euh.com

Prober het eens met [code:1:8ca02d031f]& #235;[/code:1:8ca02d031f]
    (maar dan zonder spatie tussen de & en de #, maar anders gaf ie het niet weer…)

Volgend mij lukt het dan wel… Misschien moet je het wel als HTML inlezen…

Bijdrager
    fab

Volgens mij verwacht flash input strings in UTF-8 codering. Je zou je input txt file bijvoorbeeld in BBEdit als UTF-8 (Unicode) kunnen bewaren.

Succes.

Bijdrager
    MacBeer

En als je het font (alle karakters) eens insluit?

Bijdrager
    freshface

1. Kan het font wel een ë weergeven ?
    2. Embed je font
    3. Gebruik de html notatie zoals hierboven al gezegd is.

Update, de html notatie zal niet werken.
    Reden flash leest een waarde in die met & begint.
    Als je dan die nototie gebruik dan zal de rest niet ingelezen worden.

Bijdrager
    huinkroese

Ja precies. Na een &-teken moet je een variabele ingeven, normaal gesproken de naam van het variabele textvlak, dus de & #235; gaat niet werken.

Ik wil de text variabel houden zodat de klant text kan updaten, dus het is geen optie om de text te outlinen.
    Toch jammer dat dit niet werkt, voor de rest is dit voor mij een ideale manier om content te managen via een .txt bestand.

Als er nog iemand is met een gouden tip, post het even.

Thanks.

Bijdrager
    Jakke
    ”konijn”

2. Embed je font

Dat moet je inderdaad doen, maar hier moet je dan alle items met “Latin” aanduiden net zoals degene met hoofdletters, kleine letters en speciale tekens uiteraard. Als alles goed gaat heb je dan 1076 tekens die worden ondersteund, wat jammer genoeg het publishen wel wat vertraagd…

Bijdrager
    freshface

Als het voor een nieuws systeem is, dan is xml in flash wel ideaal.

Bijdrager
    Es

Ik zet altijd dit in het eerste frame van de flash file: “system.useCodepage = true;”

De variabele tekstveld geef ik een naam bij “Var:” (niet bij Instance name!) bijvoorbeeld txtfield1. Vink verder “render text as HTML” aan. Zo hoef je geen font te embedden en dat scheelt! Je moet dan natuurlijk wel, net zoals bij gewone html, een font nemen als Arial of Verdana.

In het txt file (mbv teksteditor ) zet je dan bovenaan txtfield1= en dan komt de tekst die je in dat veld wilt hebben.

Vervolgens codeer ik de ë en ä enzo met deze chart:
    http://i-technica.com/whitestuff/urlencodechart.html

Kun je hier iets mee?

Bijdrager
    fab

ziehier: http://www.macromedia.com/support/flash/languages/unicode_in_flmx/unicode_in_flmx07.html

en ook: http://clear.msu.edu:16080/dennie/flash/bestPractices/#unicode

Het urlencoden van variabelen is niet nodig, en bemoeilijkt enige handmatige aanpassing van de externe file.

Bijdrager
    Thom
    ”huinkroese”

Ja precies. Na een &-teken moet je een variabele ingeven, normaal gesproken de naam van het variabele textvlak, dus de & #235; gaat niet werken.

Ik wil de text variabel houden zodat de klant text kan updaten, dus het is geen optie om de text te outlinen.
    Toch jammer dat dit niet werkt, voor de rest is dit voor mij een ideale manier om content te managen via een .txt bestand.

Als er nog iemand is met een gouden tip, post het even.

Thanks.

Je denkt dat het insluiten van het font iets is als bij Illustrator, bij Flash wekt dat heel anders en ook met dynamic tekst.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.