4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    k_brother

speciale tekens — accollade

hoe moet ik een accolade openen of sluiten teken op het scherm te voorschijn krijgen.

ik leer programmeren in java op school en wil thuis wat oefenen maar als ik telkens Cut Paste moet doen vertraagt dat alles wat.

gelieve mij de shortcut te geven of een site waar ik een lijst kan vinden met shortcuts. google.be/mac gaf me niets relevant

Bijdrager
    rvanheukelum

Activeer je invoerpalet :

Systeemvoorkeuren / Landinstellingen / Invoermenu / Lettertekenpalet

Je invoerpalet is nu via je menubalk aan de rechterkant bereikbaar onder je ‘vlaggetje’.

Bijdrager
    Gijs

Ik weet niet hoor, maar de accolade zit toch gewoon op je toetsenbord? Boven de rechte haken, dus naast je return-toets. Of ben ik gek???

Bijdrager
    Geedee
    ”Gijs”

Ik weet niet hoor, maar de accolade zit toch gewoon op je toetsenbord? Boven de rechte haken, dus naast je return-toets. Of ben ik gek???

Ik zie ze op mijn witte Pro-toetsenbord anders niet staan hoor :?

Maar om terug te komen op de vraag: er bestaat een progje dat PopChar heet (lite-versie zelfs gratis) en stukken beter werkt dan het lettertekenpalet. ( zeker op VersionTracker te vinden). Via dat progje is het geen enkel probleem om eender welk teken in te voegen. { } – > bij wijze van even voordoen:)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.