4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Tudor

Speciale tekens

Hallo,

Ben totaal nieuwe gebruiker van apple systeem en nu kan ik de volgende tekens niet meer terugvinden op mijn toetsenbord: [ en ]
    Kan iemand mij als beginner wat wegwijs maken waar ik dit kan vinden?
    Ik heb al even het forum en site doorzocht maar kan niet direkt een antwoord vinden.

Bijdrager
    Danim

Als je in het helpmenu van OS naar toetsenbord weergave zoekt vindt je het volgende en nog veel meer info om je denk ik verder te helpen.

DaniM

Speciale tekens en symbolen typen
    Met behulp van het lettertekenpalet kunt u speciale tekens, zoals wiskundige symbolen, letters met accenttekens, pijlen en andere zogeheten dingbats in documenten invoeren.

U kunt met dit palet ook tekens uit het Japans, traditioneel Chinees, vereenvoudigd Chinees en Koreaans invoeren, alsmede tekens uit andere talen.

Het lettertekenpalet bevindt zich in het invoermenu. Het invoermenu wordt aangegeven met een vlag rechts in de menubalk. Als het invoermenu niet wordt weergegeven in de menubalk, opent u Systeemvoorkeuren en klikt u op ‘Landinstellingen’. Klik vervolgens op ‘Invoermenu’ en schakel de aankruisvakken naast het lettertekenpalet en ‘Toon invoermenu in menubalk’ in.

Als een programma speciaal is ontworpen voor Mac OS X, kunt u het lettertekenpalet openen door ‘Speciale tekens’ te kiezen uit het Wijzig-menu.

Bijdrager
    Oppie

Wat zei ik: klik?

Oplossing hier onderste reactie.

Bijdrager
    Geedee

Er bestaat ook een progje voor: PopChar: http://www.ergonis.com/products/popcharx/
    Werkt naar mijn gevoel beter dan lettertekenpalet.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.