9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Betinker

Speciale icoontjes tussen de tekst in InDesign

Hallo. Ben bezig met een brochure waarin een handleiding zit van 60 pagina’s. Tussen de tekst wil de klant icoontjes hebben, deze heb ik aangeleverd gekregen als JPG. Weet nu even niet hoe ik deze icoontjes tussen de tekst krijg, waar moet ik beginnen? Wie helpt mij op weg.

Bijdrager
    Blieper

Je kunt een kadertje tussen de tekst plakken en daar het icoon in ‘Plaatsen’

Voordeel is dat het plaatje dan gewoon mee schuift als er een regelverschuiving plaats vindt.

Dus je kunt naast je document een kadertje slepen en deze knippen en dan met de tekstcursor tussen de tekst gaan staan en daar weer plakken, daarna kun je het als tekst selecteren en eventueel de basislijn aanpassen want meestal staat dat kadertje wat te hoog ten opzichte van de tekst.

Succes

Bijdrager
    Betinker

Blieper: met tekstcorrecties is dat niet handig. Het gaat om 30 verschillende icoontjes die met regelmaat terugkomen in de tekst.

Bijdrager
    Blieper

Ik denk dat ik het erboven al bij heb gezet intussen…:wink:

Je zou ze alle dertig in een kader kunnen zetten in je plakbord en dan kun je ze er telkens uit kopiƫren.

Bijdrager
    Jhollenberg

Je hebt daar geen kader voor nodig hoor. Je kunt op de plek van de cursor gewoon de jpg “plaatsen”. Deze zal dan als tekst worden gezien en meelopen met de tekst, en dus op de juiste plaats.

Bijdrager
    Blieper

@jhollenberg Klopt helemaal, maar dan plaatst hij het vaak erg groot en ik denk dat het net zo groot als de tekst moet worden vandaar dat ik het op deze manier heb geformuleerd. Uiteindelijk staat het toch weer in een kader. Maar je hebt gelijk(y)

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, dat kan niet eenvoudiger natuurlijk.

Bijdrager
    Betinker

@blieper en @jhollenberg, bedankt het is gelukt.

Bijdrager
    Blieper

You’re welcome;-)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.