4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    marcogoole

speciale coding (print enzo) in nieuwsbrief in html

Hoi,

Ik heb ’n nieuwsbrief gemaakt in html die we via e-mail naar geselecteerde adressen sturen. Dat werkt zonder al te veel problemen. Maar nu willen we daar ’n aantal extra’s in steken.
    1. Mail naar ’n vriend (dus eigenlijk ’n lege “mailto:”). Maar als je niks achter die mailto: link zet, dan werkt dat niet meer. Hoe moet ik dat oplossen? Als dat al op te lossen is…

2. Ik wil ook de pagina laten printen met ’n apart blokje/link onderaan de pagina. Daar heb ik zelfs nog geen idee van hoe daar aan te beginnen (als ook dat al sowieso is op te lossen). Kan iemand mij daar bij helpen? Eventueel als je zelf zoiets al gemaakt hebt of zo…

Alvast bedankt!

Groetjes,

Marco

Bijdrager
    apenstaartje

Je kan ook gebruik maken van formulieren in de meeste e-mail clients.. dus invulvakjes voor de mail door functionaliteit, welke je dan weer via de server laat afhandelen.

Voor printen e.d. kun je stylesheets gebruiken welke definities hebben van divjes o.i.d. die wel/niet zichtbaar zijn tijdens printen.

Bijdrager
    marcogoole

Heb je van het printen ergens een voorbeeld van? Ik heb dat geprobeerd met zo’n div. Dat werkt in ’n browser, maar niet in m’n e-mail.

Zo’n formulier is wel heel omslachtig voor vraag 1. Ik wil eigenlijk gewoon dat ze met ’n druk op de knop de mail naar iemand anders kunnen forwarden. (ok, daarvoor die de forwardknop bovenaan, de vraag komt dan ook niet van mij maar van m’n collega’s…pfff)

Bijdrager
    apenstaartje

zelf heb ik eigenlijk nog niet eerder in een mailtje proberen te werken met de verschillende media types voor css, dus het kan inderdaad zijn dat het niet gaat werken.. (was er eigenlijk vanuit gegaan dat dit braaf zou werken, aangezien het toch allemaal maar een web rendering is..) irritant dus.

een formulier is toch niet omslachtig voor 1 vraag? dat kan dat toch gewoon 1 invulvakje zijn voor het e-mailadres, en een submit knop / image.
    Kun je meteen die invoer even controleren of opslaan ;).

Zover ik weet is er niet een functie die de forward knop ‘aanroept’… een mailto: link gaat ook niet echt werken, want dan krijgen mensen een leeg mailtje (of je moet daar nog eens de hele nieuwsbrief gaan neerzetten, maar dat wordt dan een stuk omslachtiger en groter dan een formuliertje).

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.