30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)
  • Q:
    Bijdrager
    Walkingfingers

speakersetje, keuze uit 4 mogelijkheden?

Ik weet dat er al veel over gezegd is maar wil toch kiezen uit een van onderstaande speakersetjes.
    Als je gaat voor geluidskwaliteit welke bevelen jullie aan?

1. Bose Companion® 2 Series II-luidsprekers
    2. LaCie FireWire Speakers
    3. Harman Kardon Soundsticks II 2.1 luidsprekers
    4. JBL Spot 2.1-satellietluidsprekers en subwoofer

Ze komen aan een MacBookPro te hangen (voorlaatste model).

Vast dank!

Bijdrager
    WaZoo

Ligt er aan wat je er mee wilt, toch? Kwaliteits-eis-technisch dan bedoel ik

Bijdrager
    filenox

Ik heb geen ervaringen met 1 van deze luidsprekers,
    maar over de Harman Kardon Soundsticks heb ik toch al mooie dingen gehoord.

Bijdrager
    Trizan

Ik hen de Harman Kardon Soundtricks en ze bevallen mij zeer goed. Voor de rest heb ik geen ervaring. Je kan ze testen in de winkel, niet?

Bijdrager
    WaZoo

Ik vraag het alleen maar omdat ik de iets duurdere van creative heb (nog steeds spotgoedkoop, met aparte woofer), en daar komt een bak (redelijk/acceptabele) muziek uit dat ik mij echt afvraag of het verschil met die andere merken wel uitmaakt.
    Als ik het over mijn stereo heb zijn er wel (heel veel) andere overwegingen, maar gewoon voor bij de compu zijn ze goed zat:)

Bijdrager
    Walkingfingers

Bij een niet al te hard volume een goed mooi ‘vol’ geluid. Bij een bui om te knallen moet het niet gaan vervormen cq moet niet de bas de overhand gaan krijgen. Ik ga dus voor de kwaliteit van het geluid, op de 2e plek de vormgeving.

Bijdrager
    Nick Nack

En niemand hoor je ooit over de Creative Gigaworks T40 (€99,- op Bol.com)

Ooit gekocht voor ‘erbij’ en heeft mijn Harman Kardon & Bose’s van de plek gestoten als vervanger.

Bijdrager
    Walkingfingers
    ”Nick

Ooit gekocht voor ‘erbij’ en heeft mijn Harman Kardon & Bose’s van de plek gestoten als vervanger.

Echt top komen ze niet uit de reviews. ’t is natuurlijk ook een kwestie van (geluid)smaak. De een ervaart een bepaalde klank nou eenmaal mooier dan de ander.
    adhv de reviews gaat mijn voorkeur daar niet naar uit. Tot nu toe lijken mij de Harman Kardon Soundsticks de meest veilige keuze.

Bijdrager
    janze

Die LaCie speakers zijn, sorry voor mijn woordkeuze, complete bagger.
    De JBL is leuk, bij gebrek aan beter.

En zowel de Bose als de Harman Kardon hebben een mooi geluid. Ik zou w.b. het esthetische aspect voor de Harman Kardon gaan. Die hebben ook een net iets betere prijs/kwaliteit verhouding, (3 losse elementen; is ook nog een beetje naar je voorkeur in te regelen = altijd fijn!)

Succes met ’t maken van een keuze! :?

Bijdrager
    JazzEye

Deze zijn niet heel erg mooi, maar wel erg goed!

Bijdrager
    mblokhuis

“If it has no highs and it has no lows it must be Bose”:P

Hoorde laatst wel dat de Bose Companion 3 Speakers, wel van redelijke kwaliteit zijn. Kosten in de USA $249.

Bijdrager
    Nick Nack
    ”mike”
    ”Nick

Echt top komen ze niet uit de reviews. ’t is natuurlijk ook een kwestie van (geluid)smaak. De een ervaart een bepaalde klank nou eenmaal mooier dan de ander.
    adhv de reviews gaat mijn voorkeur daar niet naar uit. Tot nu toe lijken mij de Harman Kardon Soundsticks de meest veilige keuze.

‘Aan de hand van de review’s’ & ‘kwestie van geluidssmaak’ in een zin.

Hmm,

Geluid is net als design iets waar je niet van uit kan gaan van reviews. Wat de een lelijk vindt vindt de ander mooi. Er zijn zelfs mensen die niet het verschil horen tussen een B&W of een Marquant.

En die Companion 2? Wel eens in het echt gezien of gehoord? Als je dat goed vindt koop dan alsjeblieft de gigaworks.

Bose is heel goed in het maken van duur spul zoals ze altijd geweest zijn, €100,- is geen duur spul voor hun, eerder afval. De voeding van mijn 321 kost nog meer dan dat.

Ga eens naar een winkel en ‘voel’ die gigaworks eens, je weet niet wat je meemaakt. Geloof me. Een 2.0 set die zoveel herrie kan maken en zo goed met laag/hoog om gaat dat je buiten de deur denkt dat ik mijn marantz met Bose Music Monitor’s aan heb staan.

En over die Lacie? Leuke plastic dingetjes voor bij een cinema display, maar als speakers kun je nog beter de interne van een iMac gebruiken. En de JBL, inderdaad, bij gebrek aan beter.

Dus:
    1. Puur de naam, als er Trust op had gestaan had iedereen ze ineens kut gevonden, dingen zijn van goedkoop plastic, wegen niks en komt geen laag/hoog uit.
    2. Puur uiterlijk, dingen hebben geen vermogen.
    3. Klinken inderdaad echt goed, maar ik vind ze vandaag de dag niet meer bij Apple passen dat doorzichtig plastic, naast een iMac G4 of Cube wel, maar naast een MacBook Pro? Nooit!
    4. Leuke speakertjes, maar voor dat geld kun je veel beter halen

Ik zeg hierbij niet dat dit de beste speakers op de wereld zijn, maar ik heb vele gehad, en geen enkele kunnen aan deze tippen.

Bijdrager
    Walkingfingers
    ”Nick

Ik deze beluisterd, ik moet toegeven, ze klinken prima! Heb inmiddels de nieuwe versie gekocht (de T40 series 2) voor €123,- bij Azerty hardware.
    Nu is het afwachten hoe ze thuis klinken. Wordt vervolgd.

Bijdrager
    Nick Nack
    ”mike”
    ”Nick

Ik deze beluisterd, ik moet toegeven, ze klinken prima! Heb inmiddels de nieuwe versie gekocht (de T40 series 2) voor €123,- bij Azerty hardware.
    Nu is het afwachten hoe ze thuis klinken. Wordt vervolgd.

Mooi om te horen!

Iedereen hier op dit forum lult elkaar maar na over die Harman Kardon dingen, 9 van de 10 mensen die die dingen noemen hebben ze niet eens.

Inderdaad, die HK klinkt goed, maar dat design, echt uit de Cube tijd, dat kan nu gewoon echt niet meer. En die Creative klinken minstens net zo goed, en passen wel bij het huidige design.

Bijdrager
    Gothenburg
    ”mike”

Ik weet dat er al veel over gezegd is maar wil toch kiezen uit een van onderstaande speakersetjes.
    Als je gaat voor geluidskwaliteit welke bevelen jullie aan?

1. Bose Companion® 2 Series II-luidsprekers
    2. LaCie FireWire Speakers
    3. Harman Kardon Soundsticks II 2.1 luidsprekers
    4. JBL Spot 2.1-satellietluidsprekers en subwoofer

Ze komen aan een MacBookPro te hangen (voorlaatste model).

Vast dank!

De Lacie firewire speakers is niet zo best naar mijn mening. De Spot is veel te bassig en het hoog laat het daardoor afweten. Companion II is eigenlijk de enige personal audio speaker van Bose die ik aardig vind klinken. Voor 99 euri is het een goede speaker zonder subwoofer (aanrader dus) De Harman Kardon Soundstcks zijn erg toffe speakers met een flink volume en naar mijn mening de beste van het stel. Ga ze eens testen. De meeste APR’s hebben ze op demo staan.

Bijdrager
    Walkingfingers

Heb de T40’s inmiddels ontvangen en vind ze toch tegenvallen. De bas is geen echte bas en op zithoogte vind ik ze minder klinken dan als ik er bij ga staan. Ik vind het geen ‘vol’ geluid, er mist wat. Het verschil tussen een 2.0 en 2.1 setje is er wel degelijk. Ik schuif ze mooi door naar m’n dochter en ga toch voor een 2.1 set van betere kwaliteit.
    Ik had nl. een JBL Encounter 2.1 staan en was daar eigenlijk tevreden over. Maar je wil eens wat anders. N.B De JBL’s heeft m’n andere dochter nu.
    Wordt vervolgd.

Bijdrager
    JW

Aan welke set zit je nu te denken om aan te schaffen: HK?
    Ik ben namelijk ook geinteresseerd in de HK’s.

Ben benieuwd naar je reactie!

Bijdrager
    Yaratje

Mijn vader heeft de Harman Kardon Soundsticks II 2.1 luidsprekers.
    De kwaliteit is zeer goed, nooit problemen gehad o.i.d.

Deze boxen zijn van 200 euro afgeprijsd naar 150 euro:)
    Misschien dat ik deze ook ooit nog is aanschaf:lol:

Bijdrager
    Nick Nack

Hmm

Dat wil dus zeggen dat de Series 2 van de T40’s slechter zijn dan de Series 1?

Ik heb de series 1 en die klinken echt geweldig!

Moderator
    unSOUND

Ikzelf ben heel blij met mijn Altec Lansing FX 6021 set.

Moderator
    Mac Daddy

Ik heb zelf de Logitech Z4i speakers.

Logitech staat niet echt bekend om zijn speakers, maar meer om de muizen. Toch ben ik meer dan tevreden met deze 2.1 set. Ze klinken erg goed. Muziek, films en games klinken allemaal goed.

Bij de wat goedkopere Logitech setjes heb je vaak dat de bas te overheersend is. Het voordeel van deze set is de aparte volumeknop die je op je bureau legt. Hiermee kan je de speakers aan en uitzetten, het volume regelen, een externe geluidsbron (iPod) op aanlsuiten, je hoofdtelefoon indrukken en het mooiste is de volumeknop voor de subwoofer. Zo kan je makkelijk en snel de bas regelen als het te overheersend is.

De i in Z4i staat voor de witte versie. Ze hebben ze ook in het zwart. Let wel op, want op de Logitech site staat 99 euro, maar ik heb er ooit zo uit mijn hoofd 80 euro voor betaald. Je kan ze dus goedkoper krijgen.

Bijdrager
    Walkingfingers
    ”JW”

Aan welke set zit je nu te denken om aan te schaffen: HK?
    Ik ben namelijk ook geinteresseerd in de HK’s.

Ben benieuwd naar je reactie!

Ik heb de oude set weer teruggezet en de T40’s aan m’n dochter gegeven. Ik weer blij en zij ook.
    Voorlopig laat ik ’t zo.

Bijdrager
    piddy4888
    ”JazzEye”

Deze zijn niet heel erg mooi, maar wel erg goed!

de link werkt niet.

Bijdrager
    iQwerty

Toch maar even op het volgende reageren:

”mike”

Ik vind het geen ‘vol’ geluid, er mist wat. Het verschil tussen een 2.0 en 2.1 setje is er wel degelijk.

Het lijkt nu net of een 2.0 set slecht is. De meeste 2.1 setjes zijn juist om te huilen! Die subwoofertjes geven een hele leuke basdreun, om lekker te beuken zal ik maar zeggen, maar goede diepe (hele korte of juist lange) tonen kunnen ze niet leveren. Gevolg is dat je op de achtergrond van je muziek een irritant bonkend geluid krijgt. Dan heb ik liever geen subwoofer en wat minder lage tonen. En dan denk je misschien, dat het komt door de slechte subwoofer. Zelfs in het dure segment zal je zien dat subwoofers niet gebruikt worden bij het luisteren van muziek! Ze zijn leuk voor dvd’tjes, waar af en toe een goede knal geproduceerd moet worden. Maar muziek is dan vaak nog te genuanceerd voor zo’n logge bonkende subwoofer.

Maar goed, nu denk je misschien: Maar er horen toch lage tonen in muziek? Uiteraard is dat waar. Als je naar wat duurdere speakertjes kijkt zul je zien dat ze deze ook perfect kunnen produceren! Zonder losse subwoofer dan. Mijn relatief goedkope hifi speakertjes (b&w 685 – 300E per stuk) zullen bijvoorbeeld 100 maal beter lage tonen produceren dan alle genoemde 2.1 setjes.

Bijdrager
    arnout

Als je je computer zo hebt staan dat je hem kan aansluiten op je audio versterker dan raad ik dat toch echt aan.
    Mijn iMac speelt muziek over een paar Acoustic Energy speakers en het geluid is echt goed te noemen.
    (Tuurlijk haalt de ingebouwde SuperDrive niet de geluidskwaliteit van een ‘dedicated’ CD-speler)

Bijdrager
    iQwerty
    ”arnout”

Als je je computer zo hebt staan dat je hem kan aansluiten op je audio versterker dan raad ik dat toch echt aan.
    Mijn iMac speelt muziek over een paar Acoustic Energy speakers en het geluid is echt goed te noemen.
    (Tuurlijk haalt de ingebouwde SuperDrive niet de geluidskwaliteit van een ‘dedicated’ CD-speler)

Hoe heb jij je iMac aangesloten op je versterker? Ik heb hem (Rotel RA-05) nu aangesloten via de 3.5 mm plug, en het geluid is niet echt super bijzonder (lossless, vanaf de HD, dus het komt door de DAC/geluidskaart in de iMac), waardoor ik al m’n muziek op CD brand en via een CD spelertje afspeel (die gigantisch veel beter klinkt)…

Bijdrager
    Faure
    ”iQwerty”

Toch maar even op het volgende reageren:

”mike”

Ik vind het geen ‘vol’ geluid, er mist wat. Het verschil tussen een 2.0 en 2.1 setje is er wel degelijk.

Het lijkt nu net of een 2.0 set slecht is. De meeste 2.1 setjes zijn juist om te huilen! Die subwoofertjes geven een hele leuke basdreun, om lekker te beuken zal ik maar zeggen, maar goede diepe (hele korte of juist lange) tonen kunnen ze niet leveren. Gevolg is dat je op de achtergrond van je muziek een irritant bonkend geluid krijgt. Dan heb ik liever geen subwoofer en wat minder lage tonen. En dan denk je misschien, dat het komt door de slechte subwoofer. Zelfs in het dure segment zal je zien dat subwoofers niet gebruikt worden bij het luisteren van muziek! Ze zijn leuk voor dvd’tjes, waar af en toe een goede knal geproduceerd moet worden. Maar muziek is dan vaak nog te genuanceerd voor zo’n logge bonkende subwoofer.

Maar goed, nu denk je misschien: Maar er horen toch lage tonen in muziek? Uiteraard is dat waar. Als je naar wat duurdere speakertjes kijkt zul je zien dat ze deze ook perfect kunnen produceren! Zonder losse subwoofer dan. Mijn relatief goedkope hifi speakertjes (b&w 685 – 300E per stuk) zullen bijvoorbeeld 100 maal beter lage tonen produceren dan alle genoemde 2.1 setjes.

Helemaal mee eens. En lage tonen heb je ook waar gewone speakers komen (dus geen pc setjes), subwoofer heet niet voor niets SUB. Subwoofers dienen alleen voor een extra rumbling, maar zouden nooit noodzakelijk moeten zijn. Een speakerset die zonder sub niet vol klinkt, zal het ook met sub niet doen en andersom; een speakerset die vol klinkt, zal met een sub iets meer power krijgen, maar that’s it. Belangrijkste in muziek is toch nog altijd midlaag, mid en midhoog, rest is opvulling.

Bijdrager
    JW

Ik ben eruit. Ik heb net de Harman Kardon set besteld (via internet) 8) !

Gisteren nog even in de Mac-store beluisterd en het geluid klinkt heel zuiver. De verwachting zijn dus hoog gespannen:P

Bijdrager
    arnout
    ”iQwerty”
    ”arnout”

Hoe heb jij je iMac aangesloten op je versterker? Ik heb hem (Rotel RA-05) nu aangesloten via de 3.5 mm plug, en het geluid is niet echt super bijzonder (lossless, vanaf de HD, dus het komt door de DAC/geluidskaart in de iMac), waardoor ik al m’n muziek op CD brand en via een CD spelertje afspeel (die gigantisch veel beter klinkt)…

Op dezelfde wijze als jij.
    Het geluid via de cd speler is inderdaad veel beter: veel breder en losser, minder gecomprimeerd.
    Maar vergelijk ik het geluid van de iMac over mijn versterker en speakers met het geluid van veel speciaal voor de computer gemaakte speakertjes (en subwoofer) dan is het toch echt beter te noemen.

Bijdrager
    JW

Gisteren ontvangen, gelijk aangesloten en….. HEERLIJK genoten 8) !! Zit echt een hele lekkere sounds in. Warm, helder en met een goede basdreun:D ! De beneden buurman zal niet blij zijn. De subwoofer staat namelijk op de grond:wink:

Mocht iemand nog twijfel….deze aankoop is zeker je geld waard :)

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.