10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    aukem

Speakers wireless maken

Beste OMT’ers,

Ik zat een beetje rond te kijken naar een adapter die via bluetooth mijn muziek kan afspelen met als output een 3,5mm kabel voor in mijn speakerset (mijn speakerset heeft geen usb)

Ik loop namelijk constant te *kloten met kabels die over mijn hele bureau heen moeten.
    Ik wil gewoon via bluetooth door de kamer heen met mijn macbook en iPhone muziek af kunnen spelen.

Ik heb hier niet al te veel verstand van maar volgens mij is dit wat ik zoek:

klik daarvoor hier, ik vond deze op eBay

Ze leggen in omschrijving uit hoe het allemaal maar met USB werkt, maar dat heb ik helemaal niet, is USB alleen om m op te laden ofzo?
    Ik wil gewoon mijn speaker 3,5mm in dit apparaatje duwen en dan met mac en iPhone muziek af kunnen spelen wireless.

Zou dit mij zo dan lukken? Of werkt dit niet,

Alvast bedankt

Bijdrager
    MacAnarie

Bijdrager
    mtooster

Die USB aansluiting is om het ding van stroom te voorzien. (dat zal je toch met elk apparaatje hebben, of het moet op een accu/batterijen werken)

Overigens kun je er ook voor kiezen om een airport express met AirPlay te gebruiken… werkt in mijn ervaring ook goed.
    http://store.apple.com/nl/product/MC414Z/A/airport-express?fnode=4d
    of
    http://www.marktplaats.nl/a/computers-en-software/apple-onderdelen-en-toebehoren/m805563783-apple-airport-express.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Bijdrager
    KarelWillem

Ik snap eerlijk gezegd niet zo heel veel van dit adaptertje.

De 47 spelfouten in de omschrijving helpen ook niet echt.:)

Maar voor die paar pond kun je het altijd proberen.

Bijdrager
    mtooster

Kijk, dat logitech ding zou ik meer vertrouwen in hebben inderdaad:D

Bijdrager
    jv65

Bijdrager
    aukem

Niet echt zin om alleen hier voor een airport-express te gaan gebruiken, als die belking bluetooth Receiver werkt dan kies ik wel zekere voor onzekere.

Liever iets wat goed werkt, bedankt mensen.

Bijdrager
    Obi

Hmm om over BlueTooth (BT) audio te sturen is een protocol genaamd Apt-x nodig.
    Het gegeven voorbeeld is erg goedkoop, en ik vermoed dus dat het een zgn ‘BT 2’ type is.
    Tegenwoordig wordt ‘BT 4’ gebruikt, dat gaat zuiniger met energie om en
    volgens mij is BT 2 beperkt tov BT4; BT2 heeft kan geen ‘hoge resolutie audiobestanden’
    versturen wat BT4 wel kan.

Hoe is je stereo installatie opgebouwd? Wat voor versterker heb je, heeft die misschien
    een digitale ingang?

Bijdrager
    TheBigZ
    aukem op 05 mei 2014

Ik wil gewoon via bluetooth door de kamer heen met mijn macbook en iPhone muziek af kunnen spelen.

Mijn ervaring met (het bereik van) Bluetooth voor probleemloze audiostreaming zijn niet al te best. Als je dichtbij zit gaat het nog wel, maar op een paar meter wordt het al gauw hopeloos (storingen). Ik zou daarom óf de audiokabels ergens wegmoffelen, of een AirPort Express gebruiken als je echt draadloos wilt.

Bijdrager
    Ree

Hou er ook rekening mee dat wireless audio – en dan vooral de Bluetooth variant – altijd lag met zich mee brengt; het geluid komt een fractie tot enkele seconden later aan dan normaal. In mijn optiek ongeschikt voor
    Games
    Films
    Video

Maar zonder problemen geschikt voor
    Muziek:)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.