7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Frabans

Speakers vervormen

Van mijn nieuwe MacBook Pro 16″ vervormen de speakers meestal. Vooral bij gebruik van Logic Pro en de Music ap. Het is een continu ritmische lage tik (plop) Met ander geluid, YouTube en Ziggo hoor ik het niet. Bij gebruik van de hoofdtelefoon externe speakers en Bluetooth is het geluid goed. Na allerlei testen met Apple is er geadviseerd om Catalina opnieuw te installeren. Dat heb ik gedaan en er blijkt niets veranderd.

Ik heb een MacOS recovery gedaan waarbij ik dacht dat er een kale versie van Catalina zou verschijnen. Maar na installatie bleek dat alles er nog was. De mail, de cloud, alles. Is dat normaal? Is de versie van Catalina nou vernieuwd of niet?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Als je de default optie gebruikt om het systeem te herinstalleren wordt alle data sowieso bewaard.

Wat je zou kunnen proberen is de core audio resetten via de Terminal. (Eerst de applicatie afsluiten).

Dit doe je met het commando: sudo killall coreaudiod

Je moet je wachtwoord intypen.

Bijdrager
    Koezel

Misschien eens kijken bij de audioinstellingen. Het gaat om de sample rate. Mogelijk staat deze op 48 khz. En Logic op 44.1 khz. Of andersom.

Bijdrager
    Frabans

De sample rare staat bij beide op 44.1.  Heb wel geprobeerd Logic op 48 maar dat maakt geen verschil.

wat gebeurd er precies als ik via de terminal de audio reset?

Bijdrager
    Frabans

Audio reset toch gedaan maar dat maakt geen verschil. Maar volgens mij wordt de audio al gereset als je een recovery doet van het besturingssysteem.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

De core audio wordt automatisch gereset tijdens opstarten. (En dus ook na een recovery omdat die eindigt in een herstart)

Het terminal commando stopt het core audio proces geforceerd. Het systeem start daarna automatisch de core audio weer zodra een applicatie de core audio nodig heeft wat praktisch altijd is.

Sommige applicaties verstoren de core audio (ik heb daar soms last van bij Doom 3 of Quake 4). Ik moet dan dit commando uitvoeren in de Terminal en dan werkt het weer. (Gaat sneller dan een herstart).

En zoek maar niet verder want het is een bug in dit nieuwe Mac model.

Bijdrager
    Brombeer

Zijdelingse opmerking: de combinatie Boom2 en de Bluetooth audio-ontvanger Auris BluMe vervormt sterk in het laag. In elk geval bij mijn mini2012.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.