15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    woekerzee

Speakers MacBook Air ruizen

Goedemiddag,

Recentelijk heb ik een MacBook Air gekocht. Bij het afspelen van geluid via Chrome, ruizen mijn speakers. Het maakt geen verschil op welke website ik audiofragmenten afspeel, enkel Chrome geeft ruis via de speakers. Apple Care heeft mij geadviseerd om een hardware check te doen, dit was verder in orde. Kan iemand mij adviseren waar ik de oorzaak van dit probleem kan vinden?

Geblokkeerd
    Bento

Ruizen? Wat is dat?

Bijdrager
    KarelWillem

Als de ruis alleen hoorbaar is via Chrome, heeft een hardware-check natuurlijk weinig zin.

Het moet hoe en dan ook een software-probleem zijn.

Chrome volledig verwijderen (inclusief alle extensies en voorkeuren) en opnieuw installeren wellicht?

Bijdrager

Daar heeft mijn 11” Air (2013) ook last. Al heb ik het niet constant bij elke website.

Bijdrager
    Xcode

Ik geloof dat er met dit model een softwarematig probleem is geweest met de speakers die Apple middels een software-update (dôh) heeft verholpen. Kijk eens of de allerlaatste software geïnstalleerd is en volg de tip op van herinstallatie van Chrome. Omdat je aangeeft dat het niet gebeurt bij andere programma’s, is het vrijwel uitgesloten dat het een hardware probleem is. Verder is het belangrijk om te vermelden dat meer mensen last hebben van dit probleem bij het gebruik van Chrome. Trouwens, Safari gaat veel spaarzamer met de batterij om dan Chrome.

Bijdrager
    Xcode op 14 oktober 2013

Trouwens, Safari gaat veel spaarzamer met de batterij om dan Chrome.

Maar door de laadt tijden van Safari (traaaag) maakt het eigenlijk niet uit dat je Chrome je gebruikt.:lol:

Bijdrager
    woekerzee
    Bento op 14 oktober 2013

Ruizen? Wat is dat?

Met ruizen bedoel ik een lichte kraak door mijn MacBook speakers.

Bijdrager
    woekerzee
    MartijnH op 14 oktober 2013

Daar heeft mijn 11” Air (2013) ook last. Al heb ik het niet constant bij elke website.

Gebruik je ook Chrome als browser? Laat ik Chrome maar eens opnieuw installeren, wellicht zet dat meer zoden aan de dijk.

Bijdrager

Ja ik gebruik ook Chrome. Vooral bij Flashfilmpjes komt het voor. Al moet ik zeggen. Heb nu de beta versie van mavericks en daar doet zich het probleem niet meer voor naar mijn idee

Bijdrager
    woekerzee

Heb je een linkje naar de beta versie van Mavericks?

Bijdrager

Kan ik je helaas niet geven via het forum. Maar goed je weet wel waar je op moet zoeken. Daarnaast komt hij heel waarschijnlijk morgen al officeel uit. Dus daar zou ik mijn vingers niet meer aan branden, en even wachten tot morgen.

Bijdrager

Weekje vergist trouwens! Het is volgende week uiteraard.

Geblokkeerd
    Bento
    woekerzee op 14 oktober 2013
    Bento op 14 oktober 2013

Ruizen? Wat is dat?

Met ruizen bedoel ik een lichte kraak door mijn MacBook speakers.

Oh, je bedoelt ruisen.
    Je bent echt heel, heel, heel erg dom?

Bijdrager
    KarelWillem

Misschien bedoelt hij wel ruizen.:)

RUIZEN
    1) Zoeven

En deze vind ik ook wel frappant:
    http://www.woordenboeken.nu/betekenis?q=ruizen&dict=nl

Of:
    http://nl.wiktionary.org/wiki/ruizen

De verwarring is begrijpelijk.
    En daarvoor hoef je niet héél, héél dom te zijn Bento.

Bijdrager
    iep

Het kan zelfs beiden;) De ruis die je hoort kan vele oorzaken hebben. Als je het alleen in Chrome hoort is het handig om daar eens wat verder mee te experimenteren. Chrome heeft bijv. zijn eigen ingebouwde Flash player die iets anders is als die van Adobe. Als je het ruizen (of ruisen) alleen hebt bij het afspelen van Flash filmpjes zou je eens kunnen kijken of je de ingebouwde versie kunt vervangen door die van Adobe. Als je het bij andere applicaties ook hoort kan het softwarematig zijn. Denk dan aan 3rd party software die op de audio inhaakt (software dat geluid van de audio-in over de speakers afspeelt; standaard kan OS X dat niet). Andere mogelijkheid die je vaak bij laptops ziet: elektrische storing wat je hoort als zijnde ruis. Die ontstaat doordat de componenten zo dicht op elkaar zitten. Veelal bij gebruik van dingen als de trackpad, een optical drive (kun je hier dus wegstrepen), etc.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.