30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 37)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

speakers geschikt voor feestje

Hallo,

Ik ben eigenlijk op zoek naar speakers welke ik aan kan sluiten op mijn Mac, maar die ook genoeg geluid produceren voor een feestje. Het feestje wordt gehouden in een woonkamer + serre.
    Wat voor speakers zijn hiervoor het meest geschikt?

Bijdrager
    DestroyOhBoy

Airport Express in combinatie met je stereo installatie?

Bijdrager
    Yost

Tja, dat ligt een beetje aan hoe lawaaierig je feestje wordt.;-)

Volgens mij zijn er geen actieve luidsprekers (powered speakers) die je direct in je Mac kunt steken en die makkelijk boven een feestje in twee kamers uitkomen. In ieder geval moet je op zoek naar actieve luidsprekers met een flink vermogen. Denk aan 100 á 200 Watt (dat staat dan op de luidspreker, maar zo hard kunnen ze meestal toch niet in het echt).

Ik denk dat je meer succes hebt als je de iMac aansluit op een versterker met pasieve luidsprekers, of een mixer met actieve luidsprekers. Je hebt dan een verloopsnoertje nodig van mini-jack naar tulpstekkers (ook RCA-stekkers genoemd).

Succes! (en ik ben benieuwd naar andere reacties)

PS. Voor het harde werk, leen een mixer en een paar van deze:
    http://www.thomann.de/nl/mackie_srm_450_v2_black.htm

Moderator
    Mac Daddy

Ik heb ooit een feestje gegeven in ruimte van 80 m2 met een halve scheidingswand erin. En de muziek kwam uit mijn kleine Logitech Z4 setje. Als je wilt dat er voornamelijk gedanst wordt, dan kan je ook zo’n setje hard genoeg zetten.

Als je wilt dat er alleen in de serre of de woonkamer wordt gedanst? Dan zou ik de speakers sowieso tactisch plaatsen dat het geluid de goed kant op gaat.

Bijdrager
    JaNiintendo

Hangt ook een beetje af wat voor feest/muziek het is.

Bijdrager
    ad van de gein

Ik ben het eens met iphonechilly verreweg de goedkoopste oplossing €89
    Maar ik gebruik met volle tevredenheid de B&W Zeppelin Air

Draadloos muziek streamen van je Mac, iPad, iPhone of iPod touch naar je Bowers & Wilkins Zeppelin Air.
    daar hangt wel een kostenplaatje aan van maar liefst €599
    Maar wel super van kwaliteit, lees hierover maar eens enkele recenties

Bijdrager
    Chorro

@ad van de gein: Je bedoelt een recentie als deze?

Geluid wat eruit komt is echt briljant, maar wat Karel Willem daar zegt hoor ik wel vaker over de Zeppelin en dat mag wat mij betreft niet voor die 600 euro.

Bijdrager
    Afroman

Je wilt niet draadloos streamen op een feestje. Kabel is het betrouwbaarste.

Bijdrager
    Chorro

@Afro: Kan me voorstellen, mijn AE is ook erg slecht in het streamen. Valt vaak weg of tikt een beetje.

Bijdrager
    Afroman

Nou ja, dat niet, dan moet je gewoon updaten. Maar je hebt sowieso een vertraging in je muziek. En het kan alleen via iTunes. De kabel is gewoon supersnel en direct en als je kabel kapot is pak je een nieuwe kabel. Een nieuwe AirPort express heb je niet zomaar even.

Bijdrager
    Chorro

Alles is bij mij up to date, OS X 10.6.7 en ook de nieuwste softwareversie van de AE (weet even niet uit me hoofd welke dat is en zit nu op kantoor).

Bijdrager
    MacAanZee

De beste die ik heb gehoord is de Harman Kardon Go + Play, de draagbare ‘boombox’ waar je zo je iPhone of iPod in zet. Uit dezelfde kwaliteitsfabriek waar ook JBL en Altec Lansing speakers worden gemaakt. Mooi design, stevig ding en prachtig geluid, zowel in hoog als de lage diepe bassen en een prijsje van tegenwoordig nog maar € 250 (was eerst zo’n 100 euro duurder). Soms nog wel goedkopere aanbiedingen.

Bijdrager
    Chorro

Of de Logitech Z623, ookal is Logitech een beetje een cliche. Ik ben er heel erg tevreden over, zit een hele goede weergave van geluid in en ook de bass schiet niets tekort.

Loop eens een mediamarkt binnen, daar staan al dit soort speakers waar je ze kan uitproberen.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik kende ‘vroeger’ een man die erg fraaie boomboxen voor de iPods maakte.

Een soort gitaarversterker-style. Fraai geluid en voor best een redelijke prijs.

Ik pieker me ondertussen suf hoe die man (of die versterkers) ook alweer heette…

Bijdrager
    Mc55

Ik gebruik altijd mijn homemade boombox. Als je tijd hebt zou ik er ook eentje maken:P

Bijdrager
    MacAanZee

Erg mooi en goed vond ik ook de ‘iPod Hifi’, die een paar jaar geleden werd verkocht door Apple. Prima geluid met veel hoog en diepe zware bassen, heel portable, werkt ook op (oplaad) batterijen. Jammer dat hij uit productie is gehaald. Heel stevig apparaat met fraaie grote handvatten. Misschien nog tweedehands te krijgen. Steve heeft ‘m op elk feestje:grin: en was er heel tevreden over: home stereo reïnvented!

Bijdrager
    KarelWillem

Maar als je nou echt een lekkere bak lawaai wilt maken voor weinig geld dan koop je toch gewoon zoiets:

http://www.musicstore.de:80/de_DE/EUR/PA/Systeme-aktiv-mit-eingebauter-Endstufe/Behringer-EPA150-EUROPORT-/art-PAH0009700-000

Daar blaas je zo’n huiskamersetje helemaal de tuin mee in.
    En het kost er een fractie van.

En is er wat minder te besteden dan ben je voor 155 euro ook het mannetje:

http://www.musicstore.de:80/de_DE/EUR/PA/Systeme-aktiv-mit-eingebauter-Endstufe/_SET_-Fame-Starter-Pack-Pro-inkl.-Kabel/art-PAH288

Bijdrager
    MacAanZee

Hhahahaha, Karel Willem….DAT is wel lekker uitpakken op je feestje!! Ongelooflijk zoals dat er uit ziet. Maar voor die prijs (€242…!) kan het toch niks zijn?!

Bijdrager
    KarelWillem

Geloof me; ik heb diverse van die sets doorverkocht in Nederland.

En dan ga je je wel schamen als je 600 euro voor zo’n Zeppelin hebt uitgegeven.

Kijk, je gaat zoiets niet in je kamer neerzetten.
    Maar voor een feestje (een hele gymzaal op school vul je hier mee) is het fantastisch.

En is het feestje voorbij, dan knal je hem gewoon weer op Marktplaats voor een tientje minder.:lol:

Bijdrager
    r.heijma

Ik heb een AE en een setje Philips Motional Feedback boxen van ik denk meer dan 30 jaar oud staan. En daar komt een bak goed geluid uit. Via Airplay vanaf ieder mac of iOS device aan te sturen.

Voor de hobbyist http://www.mfbfreaks.nl
    Er staan er een paar op marktplaats maar ze vragen er wel stoere prijzen voor.

Bijdrager
    mark-a-mac

Deze is nu in de aanbieding. Voor incidenteel PA-gebruik prima. En je sloopt je hifiset niet.

Bijdrager
    martijnG
    Bijdrager
    rogerpaolo

huren! voor 100 euro huur je een leuk setje.

;-)

nu serieus, op deze site zie je wat voorbeelden, er zit vast ook zo iets bij je in de buurt

Bijdrager
    lucschram

Wow!

Inactief
    Anoniem

Thanks voor jullie antwoorden!

Ik zit er eigenlijk aan te denken om deze aan te schaffen:

fame starter pack

Maar uhm… kan iemand me dan ook vertellen of hier ook een kabeltje voor naar de laptop bij zit?

Of wat voor kabeltje ik dan nodig heb?

Thanks!

Bijdrager
    KarelWillem

Nee, daar zit geen kabeltje voor je laptop bij.

Je hebt een 3.5 naar tulp kabel nodig.

De 3.5 mm gaat in je laptop, de tulp-stekkers in de Fame.

Inactief
    Anoniem

En is dit ook iets?

Ik zie het bij nader inzien namelijk niet echt zitten om echt zo’n set te kopen, gezien ik maar een paar keer per jaar een feestje geef.

Misschien kan ik met deze of anders met deze ook wel genoeg volume produceren voor een gezellig feestje?
    De muziek hoeft namelijk niet keihard te staan, maar gewoon gezellig:-) En dat ie eventueel af en toe even wat harder kan..

Deze setjes zijn namelijk wel wat handzamer om ze gewoon alledag te gebruiken..

Groetjes

Bijdrager
    rogerpaolo

al die speakers zijn leuk om muziek naar te luisteren, maar wanneer er 30 man met elkaar aan het babbelen produceren ze simpelweg niet genoeg geluid om nog fatsoenlijk mee te doen. Je hebt wat grotere kasten met meer vermogen nodig.
    ik heb met nieuwjaar mijn eigen speakers gebruikt voor een huiskamerfeestje, KEF Q50’s met een Marantz stereoversterker van 2*200 watt, en mijn Adam P11a monitors om wat extra geluid te hebben. Dat was eigenlijk aan de lichte kant, mensen willen het geluid wat harder hebben naar gelang het feest voortging en dan ging de boel oversturen.

Bijdrager
    mark-a-mac

De meeste hifispeakers zijn ook helemaal niet bedoeld (lees: niet bestand) tegen een avond lang hard spelen. Er moet teveel stroom door de units, ze worden te heet en gaan kapot. Of de spreekspoelen slaan kapot tegen de poolplaat van de magneten bij een beetje teveel volume/bas. PA-speakers zijn veel beter bestand tegen wat mishandeling en hebben een hoger rendement, zodat ze bij hetzelfde geluidniveau minder vermogen en stroom nodig hebben.

Bijdrager
    rogerpaolo

dus: huur een setje.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 37)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.