19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    yanmik

Speakers bij iMac

Op zoek naar speakers voor bij iMac

Dacht aan Sonos Beam soundbar of 2x Sonos One. Dit omdat ik al enkele Sonos producten in huis heb. Is Sonos echter wel goed idee als speaker aan computer?

Zowel de Beam als de one hebben geen aansluiting en zouden dus volgens mij via Airplay moeten?

Zit er in dit geval vertraging op van iMac naar Sonos met Airplay?

Andere “betere” merken/oplossingen, voorstellen?

Momenteel 2 oudere gewone speakers aangesloten via een extra versterker (koptelefoonuitgang iMac naar 2x rca in op de versterker)

Bijdrager
    KarelWillem

Ja.

Bijdrager
    yanmik

<p class=”cite”>KarelWillem op 4 juli 2020 om 17:47</p>

Ja.

Hmm, niet echt mijn ding. Bij bekijken van bvb Youtube komt stem dan wat achter. Beter dan toch iets bekabeld.

Bijdrager
    KarelWillem

Momenteel 2 oudere gewone speakers aangesloten via een extra versterker (koptelefoonuitgang iMac naar 2x rca in op de versterker).

Dit zal al snel beter klinken dan een een Sonos One.

Bijdrager
    Furbz

Ik ben fan van Edifier. Kunnen ook via USB als je de juiste zoekt. 880 serie is prachtig!

Bijdrager
    yanmik

Precies hier weinig Apple gebruikers die extra speakers hebben aangesloten op hun mac.

Iedereen gebruikt de interne speakers ?

Bijdrager
    Schuk

Je zou eens kunnen kijken naar Harman Kardon Soundsticks.Ik gebruik ze al jaren naar tevredenheid.

Bijdrager
    Kwadraatje

<p class=”cite”>Schuk op 5 juli 2020 om 10:42</p>
    Je zou eens kunnen kijken naar Harman Kardon Soundsticks.Ik gebruik ze al jaren naar tevredenheid.

+1

Bijdrager
    KarelWillem

Kosten inderdaad niet heel veel. Maar het geluid is ook niet echt bijzonder.

Ik heb een Denon Ceol Carino aan de Mac Pro hangen:

Review: Denon CEOL Carino audiosysteem

Origineel voor veel te veel geld verkocht (rond de 300 euro), maar ooit voor 55 euro op de kop getikt. Geweldig geluid, een versterker met veel mogelijkheden (bluetooth, NFC, Line-in, hoofdtelefoon, etc.), mogelijkheid tot aansluiten van een subwoofer (maar meer dan genoeg oempf van zichzelf).

Anyway… die is nieuw niet meer te koop denk ik.

Sleutelbeheerder
    Night

Dat was de N2… tegenwoordig is de N10 al aan de beurt. Overigens nog steeds met mogelijkheid om via USB af te spelen (maar nog steeds belachelijk duur voor iets wat je aan je iMac wil hangen…).

Bijdrager
    r.heijma

Hier een Macbook met een NAD versterker en een paar high end boxjes en een lekkere boom box onder de tafel. Aangesloten op de koptelefoon uitgang. Nog nooit zo’n goed geluid gehad op een PC.

Shoppen op marktplaats zou ik doen.

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, zoiets hangt er nu ook al aan.

Daarom gaf ik in het begin al aan dat dat snel beter klonk, dan…

Momenteel 2 oudere gewone speakers aangesloten via een extra versterker (koptelefoonuitgang iMac naar 2x rca in op de versterker)

Bijdrager
    yanmik

Harman Kardon Soundsticks had ik ook aan gedacht.

Klinken deze niet goed @KarelWIllem ?

Niemand op dit forum die een soundbar van Sonos (Beam) of 2x Sonos One heeft aangesloten op iMac ?

Zoals nu aangesloten (versterker Pioneer + 2 speakers Kenwood) klinkt niet slecht maar wou iets compacter en zonder extra versterker.

Andere merken die ik voorbij zie komen is Edifier en Audioengine

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 1 week geleden door yanmik.
    Bijdrager
    KarelWillem

Ja hoor, die HK Soundsticks zijn verder ook prima.

De meeste reviewers zijn er blij mee:

Er is al een versie IV, dus let op welke je aanschaft.

Bijdrager
    KarelWillem

yanmik op 7 juli 2020 om 06:36
    …Niemand op dit forum die een soundbar van Sonos (Beam) of 2x Sonos One heeft aangesloten op iMac?…

Leuk als AirPlay (muziek) speakers ja, maar niet voor de rest.

It is fine for music but unusable for games/videos because of the delay.

Dan zul je moeten doorschuiven naar een PLAY:5 of zo.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 1 week geleden door KarelWillem.
    Bijdrager
    yanmik

<p class=”cite”>KarelWillem op 7 juli 2020 om 08:07</p>
    Ja hoor, die HK Soundsticks zijn verder ook prima.

De meeste reviewers zijn er blij mee:

<iframe title=”Harman Kardon SoundSticks 3 Review – Stunning speakers with punch” src=”https://www.youtube.com/embed/bx3AzEdp1OI?feature=oembed&#8221; width=”500″ height=”281″ frameborder=”0″ allowfullscreen=””></iframe>

Er is al een versie IV, dus let op welke je aanschaft.

Zonet wat opgezocht.

Soundsticks zijn er als versie 3 en als 3 wireless. Wireless slaat op verbinden via bluetooth maar dus ook met kabel naar 3,5 mm jack.

De nieuwste versie 4 was aangekondigd voor lente 2020 maar nog niet verkrijgbaar.

Bijdrager
    KarelWillem

Versie vier kost ook ruwweg zo’n 200 euro meer dan de drie.

Dus of je daar op wilt wachten? .:)

Sleutelbeheerder
    Night

Die HK’s geven overigens wel een práchtig geluid 🙂

Bijdrager
    csteelooper

Ik heb een JBL setje. De JBL Creature 2. Al láng niet meer (nieuw) verkrijgbaar (al zo’n dikke 15 jaar oud) maar het geeft nog steeds een behoorlijk goed geluid voor de computer. Natuurlijk haalt het ’t niet bij Hi-Fi (NAD, Quad, Denon, etc.), maar voor de computer is het meer dan genoeg. Het enige nadeel is dat er geen hoofdtelefoonaansluiting in de set zit, waardoor ik in die gevallen alsnog met Bluetooth moet werken (of de speakerset tijdelijk los moet koppelen.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.