4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    fmulders

speaker aansluiten op 30 pins connector

Hallo,

Ik ben al een tijdje aan het zoeken maar ik kan het antwoord niet vinden, vandaar deze plaatsing op dit forum.
    Ik heb een iPad-1. Werkt prima naar mijn zin. Vaak gebruik ik hem voor het beluisteren van internetradio en sluit daarvoor een aktieve speaker aan via de hoofdtelefoonaansluiting. Via deze aansluiting is het volume te regelen met de volume knop aan de zijkant van de iPad. Nu heb ik een dockje gekocht bij Xenos. Dit is een houdertje waar de mini-jackplug ingaat naar de speaker en de 30-pins voeding naar de adapter. Aan de voorzijde van het docking-station zit een 30-pins connector waar de iPad op geplaatst wordt. Alles werkt prima. Op één ding na….. het volume laat zich niet meer instellen op deze manier. En op de speaker zelf zit géén volume regeling. Het is dus keihard of uit.
    Kan iemand mij vertellen of dit altijd zo is of dat er ergens een instelling verkeerd staat.

alvast bedankt,
    Frank M.

Bijdrager
    KarelWillem

Dat is altijd zo.

Dat is nu juist het voordeel van die dockaansluiting.
    De output is constant, en die hoort dus ook eigenlijk op de versterker of speaker geregeld te worden.

Dat Xenox dingetje gebruikt de aansluiting dus oneigenlijk.
    Het is òf 3.5 mm aansluiting, òf dock-aansluiting. Beide hoort in ieder geval niet.

Bijdrager
    fmulders

hmmm, jammer. nou heb ik nog steeds die lelijke kabel in het zicht.
    Dan toch maar beetje doorsparen voor een ‘echt’ speakersysteem

bedankt voor het antwoord in elk geval.

Bijdrager
    jesper211232

KW dat is wel vaker zo dat wanneer je een docking station koopt dat de 3.5mm jack en de 30 pin connector erin zitten.
    Hierdoor bereiken ze een grotere doelgroep lijkt mij:smile:

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.