7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    r2d2

SPDIF en 5.1 geluid op een intel iMac

Hallo,

Ik krijg het maar niet voor elkaar om standaard met de apple DVD player 5.1 surround te krijgen uit mijn Imac.

Kan iemand bevestigen of dit uberhaupt werkt?

Groet,

J.

Bijdrager
    oegemeister

dvd-player -> preferences…. en daar moet je de sound output op digital zetten…..

Dit antwoord heb ik volgens mij al wel 30x gegeven….

Zoekt en gij zult vinden….

gr sjoerd

Bijdrager
    r2d2

Bedankt Sjoerd.

Ik had inderdaad al wat berichten van je gezien en ook deze setting geprobeerd maar zonder succes.
    Dus gezocht en gevonden..

Ik ga het nu maar even aan de tuner kant onderzoeken want volgens mij zijn er niet veel andere opties te bedenken.

Groet,

Jeroen

Bijdrager
    remixed

Ik had er veel problemen mee. Echt iets lastigs, maar je moet 2 dingen doen:
    1. Instellen bij Apple dvd player dat hij 5.1 surround geeft.
    2. bij hulpprogramma’s -> Audio/MIDI-configuratie -> Kenmerken van: audio uitgang, BRON: digitale uitvoer
    structuur: 48000,00 khz, 2 kan./24 bits. Het lijkt nu als je op: configureer luidsprekers dat het maar stereo is. Maar als het goed is krijg je gewoon 5.1 geluid.

Ik heb verder een z-5500 aangesloten via optische kabel en als ik dan een dvd met 5.1 afspeel zegt hij: Dolby Digital of iets anders, ligt aan de dvd. Als je gewoon muziek van itunes afspeelt krijg je weer stereo (dat staat er dan op de display van mijn z-5500).

Bijdrager
    Nick Nack
    ”r2d2″

Hallo,

Ik krijg het maar niet voor elkaar om standaard met de apple DVD player 5.1 surround te krijgen uit mijn Imac.

Kan iemand bevestigen of dit uberhaupt werkt?

Groet,

J.

Je moet wel een DVD hebben waar je zeker van weet dat hij 5.1 heeft, sommige hebben gewoon stereo, dan komt er geen 5.1 signaal uit.

Bijdrager
    sypie

Bij VLC, ik weet niet of DVD speler dat ook kan, kun je “live” van audiospoor wisselen, hierdoor kun je ook ervaren of het een 5.1 geluid is wat er uitgeperst wordt.

Bijdrager
    r2d2

Remixed,

De tip middels Audio/Midi configuratie was de oplossing!

Hier was ik echt al heeeeeel lang naar op zoek!

Thx a million,

Jeroen

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.