9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    iCreatedTech

Spatiebalk tikt

Hallo OMT’ers,

Ik had net per ongeluk een beetje ice tea over mijn MacBook Pro gemorst.
    Nu 2 uur later, maakt mijn spatiebalk een raar tikend geluid, beweegt stroef en komt moeilijk weer omhoog.
    Nou dacht ik dat dit kwam door dat de spatie blijft plakken, maar dacht laat ik toch maar even vragen aan de professionals van OMT!

Heb er een video van gemaakt (met externe microfoon, deze ligt langs de spatiebalk)
    http://goo.gl/sgdP6

Weet iemand of die schadelijk is? En wat ik nu het beste kan doen?

Alvast bedankt

Bijdrager
    Joachim_D

Gewoon de spatiebalk even losmaken en eens kuisen zal wel helpen denk ik..

Bijdrager
    iLarsNL

Zo klonk mijn toetsenbord ook 2 uur nadat ik er een mix van cola en limonade over had gemorst (groot glas, helemaal vol). En nu heb ik een ander toetsenbord. Ik ken niet echt een methode voor het schoonmaken, want ik weet niet of je de toetsen er af kan halen maar veel succes

Bijdrager
    iCreatedTech

@Joachim_D Kun je de toetsen los maken dan?

@iLarsNL dit toetsenbord van mij is die in de MacBook is gebouwd, hebben ze bij jou dus een nieuw toetsenbord ingezet?

Bijdrager
    Koning Frank
    iLarsNL op 22 april 2011

een mix van cola en limonade over had gemorst (groot glas, helemaal vol).

Is dat lekker?

Bijdrager
    Matanza
    No_Name op 22 april 2011
    iLarsNL op 22 april 2011

een mix van cola en limonade over had gemorst (groot glas, helemaal vol).

Is dat lekker?

Even offtopic

Dat is zeker lekker, een 50/50 cola,Fanta. In Duitsland heeft dit zelfs een naam: Spezi. Je kan het zelfs ook zo kopen in duitse en oostenrijkse supermarkten.

On topic:

Heb eens Cola gemorst op men toetsenbord en last van echte plak toetsen … Ik had er dan maar niet beter op gevonden om er wat water op te gieten. (met het idee om suiker op te lossen) … Wonderbaarlijk heeft dit ook gewerkt … Enkel mijn enter toets heeft – als ie lang niet gebruikt is geweest- een beetje plak neiging. Verder is mijn toetsenbord voledig inorde gekomen. Ik kan het eigenlijk zelf nog altijd niet geloven…:p

Ik wel niet dat ik het ooit nog eens zou doen:D

Mvg,

Mvg,

Lid
    Pepperonie
    iCreatedTech op 22 april 2011

@Joachim_D Kun je de toetsen los maken dan?

Ja, dat kan.

Bijdrager
    iCreatedTech

@Matanza Serieus?

@Pepperonie Dat ga ik dan maar eens even proberen!

Allemaal erg bedankt voor de reacties!

Bijdrager
    Koning Frank

Let op met het losmaken van toetsen. Heb één keer mijn backspace knop eraf gehaald omdat er water bij was gekomen. Sindsdien moet ik mijn backspace knop button-bashen.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.