5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    avanti

Sparsebundel verwijderen: alleen via Terminal?

hallo. Ik heb per ongeluk met TimeMachine een andere partitie aangewezen om daar de backups te doen. Nu heb ik 2 sparsebundels. Een oude en de nieuwe. De oude wil ik graag verwijderen. Die is 197 Gb. Uit mijn naïviteit dacht ik dat ik die zo kon verwijderen. Maar dat gaat dus niet. Googlen op het web zie ik dat dat wel met Terminal kan. Heb daar geen enkele ervaring mee en ben bang dat ik meer ellende aan richt dan oplos. Zijn daar geen andere methodes voor?
    Ik werk met de LaCie NetworkSpace 2 icm Lion en SnowLeopard (2 computers).

Graag jullie advies….

Bijdrager
    TheBigZ

Het snelste gaat het door even in te loggen op je NAS (bv met ssh) en de sparsebundle map lokaal (op de NAS dus) weg te gooien (“rm -rf bladiebla.sparsebundle”).

Bijdrager
    avanti

Waar ik nu mee bezig ben is inderdaad inloggen als beheerder, en dan verwijderen. Volgens mij is ie daar nu mee bezig alleen duurt heeeel erg lang. Ik had het eerst ook geprobeerd maar deet alleen maar voorbereiden verwijderen. Nu lijk ik een stap verder want hij geeft nu aan dat ie aan het verwijderen is. Maar dat kan wel een paar dagen duren…

Maar ehh.., wat inloggen met ssh? En hoe kan ik weggooien dmv “rm -rf …sparsebundel”? Hoe gaat dat precies?

Bijdrager
    TheBigZ
    Bijdrager
    avanti

Haa… ik zie net dat bestand is verwijderd!! Opgelost. Bedankt anyway

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.