13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    tav

Spark mail app

Ik heb een icloudmailadres en een gmail adres, ik zou dus een mailapp willen gebruiken, airmail heb ik terug gewist wegens een probleem met de inbox van gmail ( verplaatste mail blijven in inox staan), dit probleem bestaat al lang en nog niet opgelost,
    Spark wil ik wel gebruiken maar ik hoor toch wat privacy problemen, en toch wordt deze veel gebruikt ; wat is er waar van de privacy problemen ??

Bijdrager
    nnsa

Wat is het probleem om Apple Mail te gebruiken ?

Bijdrager
    Shmoo

Spark wil ik wel gebruiken maar ik hoor toch wat privacy problemen, en toch wordt deze veel gebruikt ; wat is er waar van de privacy problemen ??

Heel veel. Eigenlijk is alles waar dat je leest behalve als er staat dat Shmoo gek is. 🙄

WAT VOOR PRIVACY PROBLEMEN ?

Bijdrager
    IGBA

Shmoo is niet gek. Hij is een duikboot.

Maar eh… als je je zorgen maakt over je privacy, waarom gebruik je dan in hemelsnaam Gmail?

Bijdrager
    tav

Met apple mail heb ik geen push met gmail account ( op 4g)

Bijdrager
    Betatester

Huh, shmoo is toch een vliegtuig?

Bijdrager
    nnsa

Geen Push mail bij Gmail, klopt, maar wel ophalen iedere 15 minuten…

Bijdrager
    Gemstone

Probeer de Outlook-app eens. Bevalt mij in ieder geval prima.

Bijdrager
    dsm

Ik weet niet wat je in alternatieven voor Apple Mail zoekt, maar als het gaat om meer functionaliteit zoals bijv. uitgesteld e-mailen, het plaatsen van tags, herinneringen aan e-mail koppelen etc., dan is MailSuite (aanvullende functionaliteit in Apple Mail) misschien iets voor jou. Ik vind dat hele fijne software.

Als je aan je privacy hecht, heb je niets te zoeken bij Spark (en Gmail). Je kunt dan beter bij Protonmail mailen of gebruik maken van de gratis software Encrypto om snel even een tekst of bestand versleuteld in een e-mail te verzenden (NB: de ontvanger moet dan ook Encrypto gebruiken, maar die software is gratis).

Bijdrager
    nnsa

En dan hebben we ook MailButler nog.

Bijdrager
    Shmoo

Jongens toch…. Serieus… 🙄

Al die domheid in het kippenhok. Het is maar goed dan de haan geen handen heeft, dan kunnen de kippen nog wegrennen.

Geef nu gewoon eens antwoord op je eigen vraag. Wat bedoel je hier mee.

Ik heb zelf maar even voor jou de privacy policy van het bedrijf gelezen en ik zie niet veel gevaar eerlijk gezegd. Deze policy wijkt echt niet veel af van elke andere app die je waarschijnlijk op je computer hebt staan en waar je met een account moet inloggen.

https://sparkmailapp.com/privacy

Ik zie niet in waarom deze app gevaarlijker of slechter zou moeten zijn dan Airmail, Apple Mail of Outlook app op je computer. Het enige dat ik hier in dit topic zie zijn mensen met persoonlijke meningen, die feitelijk nergens op gebaseerd zijn dan een hoop maagzuur gallen en hun persoonlijke afkeer tegen Google benadrukken. <— De vraag ging helemaal niet over Google of Gmail maar over een mail client/app.

Bijdrager
    dsm

<p class=”cite”>Shmoo op 20 oktober 2018 om 11:56</p>
    (…) Het enige dat ik hier in dit topic zie zijn mensen met persoonlijke meningen, die feitelijk nergens op gebaseerd zijn dan een hoop maagzuur gallen en hun persoonlijke afkeer tegen Google benadrukken. <— De vraag ging helemaal niet over Google of Gmail maar over een mail client/app.

Waarom zo negatief (en zo blij met jezelf)? En dat dan ook nog op de ongetoetste onjuiste aanname dat slechts persoonlijke meningen “die feitelijk nergens op gebaseerd zijn” hier worden vermeld. Hoef geen antwoord hoor: mijn vraag is een retorische.

Bijdrager
    gipsman

Ik gebruik nu Spark als vervanger voor het (jammerlijk) verdwenen Newton. Ook Spark moet langs de 2-step verificatie èn de extra wachtwoordcode van Apple passeren, wat ze daarna met je data doen weet ik niet, maar Readdle kan zich vlgs. mij niet al te veel fantasietjes permitteren, dus dat zal nogal meevallen. Begrijp wel dat mailapps het niet gemakkelijk hebben om te overleven (behalve de behemots dan), het zou dus zomaar kunnen dat je binnenkort weer terug moet naar…Mail van Apple.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.