3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Peett-

Spanning batterij MacBook Pro 13" Early 2011

Hi allen,

Ik heb het volgende probleem met de batterij van mijn 13″ MacBook Pro. Af en toe, als ik zonder netsnoer werk, valt de MBP zomaar uit. Vervolgens gaat-ie ook redelijk enkel weer aan wanneer ik de oplader weer inplug. Ik heb het idee dat het probleem is ontstaan nadat ik zo’n twee maanden geleden de SuperDrive heb vervangen door een SSD, maar buiten het loshalen van de batterijstekker, heb ik toen verder met de batterij niets gedaan. Het uitvallen gebeurt vaak als de MBP pas net is opgestart, dus als er helemaal geen zware taken o.i.d worden uitgevoerd.

De batterij lijkt ook in behoorlijke conditie te zijn. Hij is de afgelopen drie jaar weliswaar intensief gebruikt, maar met 890 loadcycles en een ‘gezondheid’ van 87% is op zich weinig mis. Ook zowel CoconutBattery als Systeeminformatie geven aan dat de status van de batterij ‘normaal is’. De batterij laadt ook normaal op en geeft ook een normale resterende duur aan, daarom lijkt het mij niet dat de batterij zelf kapot is. Het lijkt mij iets met de spanning o.i.d. te zijn, zeker omdat de MBP zo plotseling uitvalt wanneer ik op de batterij werk. Tevens wordt ook de systeemklok gereset als de MBP is uitgevallen, en volgens mij wordt die informatie ‘opgeslagen’ op een deel van de accu. Klopt dat?

Ik heb al een PRAM-reset en een SDC-reset gedaan, beiden zonder soelaas. Ter informatie: Ik werk op de meest recente versie van Yosemite.

Ik was benieuwd of jullie bovenstaande symptomen herkennen, voordat ik als laatste redmiddel een nieuwe accu aanschaf.

Bij voorbaat dank!

Sleutelbeheerder
    Night

Kan je er nog dingen over terugvinden in de system logs of de melding op het scherm bij het weer opstarten?

Bijdrager
    neokb

Klinkt toch wel als een batterij die het aan het begeven is http://forum.macfreak.nl/forums/topic/5/14229/macbook-pro-valt-uit-bij-lage-batterij-geen-hibernate/.
    Heb je applecare? http://www.appletips.nl/macbook-batterijen-cycli-en-garantie/
    Dan zou ik nog snel een nieuwe halen, hoewel misschien de garantie vervallen is omdat je je laptop hebt opgemaakt.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.