21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    Niels

Spam via onemorething?!

Kennelijk lekt er iets op de onemorething website, want ik kreeg vanmiddag dit in mijn junk mail :

Zijn er nog meer leden die hier last van hebben?

Bijdrager
    TheBigZ

Nee, ik heb deze mail niet ontvangen. Maar ik ben ook een paar jaartjes ouder dan jij, en zie er een stuk minder fris uit dan jij. Dus ik begrijp de keuze van Samira wel. Zo’n lekkere student.:-D

Bijdrager
    sedikit

Ik krijg af&toe ook zulke uitnodigingen om b.v. op mijn edele delen gelikt te worden, of omgekeerd, ik bij haar, en meer van die onzin. Ik zal er eens op letten als ik weer zo’n mail krijg, waar Lola, Chantal, Coco e.a. mijn profiel zagen. Overigens is het mij een compleet raadsel dat er nog mensen zijn die op die onzin nog regeren ook. Wat een wederzijdse armoede!

Geblokkeerd
    Anoniem

Mwah ik zie Mac Daddy nog wel reageren, die is altijd in voor de chicks.

Moderator
    Mac Daddy

LOL Usain. Sorry, ik leef niet onder een steen. Ik weet wat er gaande is in dezen wereld.

Maar ik heb het ook even aan beheer gevraagd hoe dit kan.

Geblokkeerd
    Anoniem

Top dan hebben we volgende maand ergens antwoord. In de tussentijd verander ik mijn email die gekoppeld is aan OMT.

Geblokkeerd
    geanonimiseerde gebruiker

Samira is zo’n geil Berbers maagdje met van die blosjes op d’r ronde wangetjes. Geniet van de aandacht knul.

Bijdrager
    McWouter

Ik denk dat webcammen met Samira uiteindelijk een harige Rus met zweetoksels oplevert :-).

Weten wat er gebeurt als je een ‘leuke dialoog’ aangaat? Zie de column van Luuk Koelman:

http://www.koelman.com/2012/hi-my-friend-do-not-worry-it-not-spam/

Bijdrager
    TheBigZ
    McWouter op 12 juni 2015

Zie de column van Luuk Koelman: http://www.koelman.com/2012/hi-my-friend-do-not-worry-it-not-spam/

LOL! De foto die hij terugstuurt.:-D

Het wordt nog leuker!

I myself have a son. His name is Mark. At his birth he had lack of oxygen.

Moderator
    Mac Daddy

Maar even serieus. De mensen die dit soort berichten hebben ontvangen. Hebben die al eens hun mailadres in een topic gezet?

Geblokkeerd
    geanonimiseerde gebruiker

Ik had ‘m ook, krijg ze zo vaak.

/CARE

Bijdrager
    SunKeeper
    Mac op 12 juni 2015

Maar even serieus. De mensen die dit soort berichten hebben ontvangen. Hebben die al eens hun mailadres in een topic gezet?

Dat hoeft toch niet in een topic te staan? Velen hebben dat ook in het openbare profiel.

Overigens heb ik het nooit binnen gehad, van mijn andere kapotte account heb ik nog steeds een gekoppeld mailadres (wat in dat profiel staat en ik niet meer kan verwijderen) en daar nooit gezien.

Moderator
    Mac Daddy

Klopt. Er was een tijd dat je hier je mailadres in je openbare profiel kon zetten. Maar NielsDam is sinds 2012 lid en dat was al ruim in de nieuwe OMT tijd.
    Het is inderdaad niet heel belangrijk, maar toch opvallend dit. Ik ben het zelf nog niet eerder tegengekomen.

Bijdrager
    Shmoo

Maar kan het niet gewoon zo eenvoudig zijn dat Niels zijn echte voor + naam gebruikt als OMT profiel en dat hij onder diezelfde naam ook een AppleID heeft aangenaam met op het einde de bekende Apple mail extensie?

Ik bedoel als het zo simpel is als 1+1 koppelen is raak. Niet alle spam is gericht vaak ik het ook gewoon gokken wat iemand adres is.
    Even scannen en je kunt een gokje wagen. Komt die niet aan dan heb je natuurlijk nog kans met @gmail.

Moderator
    Mac Daddy

Die basis snap ik nog ja. Ik krijg soms ook spam waarin meerdere adresssen staan die ook veel op die van mij lijken. Ze gaan dus gewoon lijsten af dan.

Het opvallende hierbij is alleen dat er de combi met OMT wordt gemaakt. Het zou kunnen dat ze het uit die post hebben gehaald die jij erbij hebt gezet. Maar dan zijn spambots best slim. Ook als ze dan nog bedenken dat er ook nog een verhaaltje met OMT in moet.

Bijdrager
    Shmoo

Je kunt ook bepaalde dingen raden of gokken, ik bedoel.. TS is op OMT vrijwel 98% van de gevallen positief over Apple. Als ik dan zou moeten gokken dan denk ik dat de kans veel groter is dat zijn AppleID gelinkt is aan een @mac adres van Apple dan aan een @gmail of @hotmail adres. Ik zie in zijn gebruikersnaam op OMT twee namen staan dat kan ook wel eens handig zijn bij het raden dus als eerste zou ik dan die twee namen pakken en er simpel @mac.com achter zetten.

Als ik @Lang Lid zou willen mailen dan kan ik ook wel bepaalde dingen raden waar hij mogelijk bereikbaar op zou kunnen zijn gezien de url van zijn site twee namen bevat in het domein. Daar kun je wel wat combinaties mee maken.

Kijk je naar @Brombeer, @SunKeeper, @Mac Daddy of @Shmoo dan is de kans veel kleiner dat je die mensen eenvoudig kunt targetten door simpel @mac.com achter hun OMT gebruikersnaam te plaatsen.
    Je zult meer over die profielen/mensen moeten weten om ze te pakken te krijgen. Spam is ook een vorm van hoe simpel jij het maakt om je te laten spammen.

Ik ben ook bereikbaar op mijn OMT gebruikersnaam + de provider van mijn internet maar de kans dat ik wakker lig van spam op dat account is zeer klein omdat ik daar niet vaak in kijk. Ik gebruik dat account alleen om online gebruikersaccounts aan te maken bij websites waarvan ik vooraf al weet dat het eenmalig is en dat die niet mijn serieuze adres verdienen waar ik best wel zuinig op ben.

Bijdrager
    Niels

De spam is binnen gekomen op mijn @live.nl account (verder wel netjes in de junk box) en mijn e-mail adres bestaat niet alleen uit mijn naam en voornaam. Het is inderdaad bijzonder dat ze door onemorething aan het bladeren zijn ofwel ergens een maillist te pakken hebben gekregen (maar dan zouden veel meer gebruikers een mailtje hebben ontvangen). Ik heb in een van mijn posts een geruime tijd geleden wel mijn mail adres genoemd, maar die heb ik binnen enkele uren weer verwijderd (omdat ik het bij nader inzien niet zo handig vond). Misschien dat een en ander in de cache van het zoeksysteem is blijven hangen?

Verder maak ik me geen zorgen, hoop alleen dat ik verder niet meer spam binnen ga krijgen (iig niet meer dan anders). Ik wilde alleen weten of er meer mensen op deze wijze zijn benaderd, mogelijk als gevolg van een ‘lek’ in het forum?

Bijdrager
    Shmoo

Je mailadres wordt alleen opgeslagen in de database als key om mee in te loggen. Verder is er nergens een cache en stukje code/html waar je mailadres zou kunnen blijven hangen. Wanneer jij een abonnement afsluit op een topic zodat je updates krijgt wordt erop het moment van posten in dat topic alle adressen aangesproken die geabonneerd zijn op dat topic en dan een mailtje verzonden op de achtergrond. Daar kan niemand bijkomen als dat wel zo zou zijn dan hadden veel meer mensen hier last van moeten hebben.

Geblokkeerd
    Anoniem

Uhhh Niels sorry van de wachtwoord reset, ik zat even te kijken of daar wellicht een email zichtbaar werd. Is niet het geval.

Bijdrager
    Niels
    Usain op 13 juni 2015

Uhhh Niels sorry van de wachtwoord reset, ik zat even te kijken of daar wellicht een email zichtbaar werd. Is niet het geval.

Ja, zag het mailtje al voorbij komen. Dacht al, nu zijn ze ook al op mijn account uit:p

Bijdrager
    Eprom
    McWouter op 12 juni 2015

Weten wat er gebeurt als je een ‘leuke dialoog’ aangaat? Zie de column van Luuk Koelman:

http://www.koelman.com/2012/hi-my-friend-do-not-worry-it-not-spam/

Bedankt voor de link. Ik heb me slap gelachen:-D

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.