7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Dalleke

Spam probleem met mail app, een tool om dit op te volgen?

Hallo,

Ik stel al een tijdje vast dat een niet meer door mij gebruikte email adres van pandora.be (nu telenet.be) gebruikt wordt door spammers. Ik had toen al bij telenet geĆÆnformeerd wat ik daar tegen kon doen. Zij zeiden mij toen dat ik niets mocht doen dat het uit zichzelf zou oplossen. Nu is mijn huidig telenet.be email adres geblokkeerd voor uitgaande berichten terwijl de spam nog altijd onder het pandora adres wordt verstuurd. Bestaat er een tool of een app waarmee ik zou kunnen controleren of mijn mac verantwoordelijk is voor die spam?

Alle tips welkom

Bijdrager
    sedikit

Registreer je (gratis) bij spamcop(volgens mij ook nog eens Belgisch!!), meld je spam (in bron-versie), en mijn ervaring is dat je nooit meer last van die spam hebt:

http://www.spamcop.net/

Bijdrager
    Dalleke

Hallo,

Spamcop is wanneer je spam ontvangt, maar in mijn situatie is dat ik geweigerde berichten terugkrijg die blijkbaar met mijn oud adres verstuurd werden en door die bedoelde ontvangers geweigerd werden als spam (het is effectief spam). Hoe kan ik nagaan of het probleem op mijn mac zit of er een derde de onnozelaar speelt.

Bijdrager
    jf

De kans is vrij groot dat de spam niet bij jou vandaan komt, maar dat jouw oude emailadres als alias wordt gebruikt door spammers. Daar kun je inderdaad helaas weinig tegen doen. Nu je huidige emailadres is geblokkeerd, mag je wel enige actie van je provider verlangen. Wat zeggen zij?

Bijdrager
    Dalleke

Ik heb ze daarnet aan de lijn gekregen en ze zullen het onderzoekend, heb ondertussen macscan en intego virusbarrier laten draaien, niets gevonden.

Ik heb ondertussen ook aan telenet gevraagd om mijn Pandora.be adres te schrappen.
    Is er een mogelijkheid dat ik in een botnet zit en hoe krijg ik dat meester?
    Alvast bedankt voor de info

Bijdrager
    jf

Als je in een botnet zit, moet er iets op je Mac geinstalleerd zijn. Heb je iets geinstalleerd, waarvan je achteraf kunt vermoeden dat het niet helemaal pluis was? Dus iets wat niet via de App store of de officiele site van een softwareleverancier is geinstalleerd?

Nogmaals: de kans is veel groter dat je emailadres gewoon gebruikt wordt en dat jouw computer er niks mee te maken heeft.

Hoe merkte je dat je telenet adres geblokkeerd is?

Bijdrager
    Dalleke

Wel ondertussen een oplossing aangereikt gekregen vanwege telenet.

Eerst antwoord op uw vraag: ik kreeg bij het versturen van een mailtje gisterenavond de melding dat mijn emailadres geblokkeerd werd door spamgedrag.
    Contact opnemen met abuse@telenet.be heb dit gisteren gedaan maar pas deze voormiddag een reactie gekregen. IK moest gewoon mijn paswoord van mijn mailbox veranderen en dan zou telenet mijn mailbox terug activeren.
    In het activiteiten verslag zie ik ook geen extra activiteit die spamgedrag zo aangeven.

Ik ben geholpen maar het is wel een vervelende situatie.
    Bedankt voor alle reacties

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.