19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    TonE

Spam, pftt

Het zal wel in de verkeerde rubriek gezet zijn, kan geen andere passende vinden. Ik heb denk ik iets stoms gedaan. Ik word overspoeld met spam vanuit NL ineens. Pak je prijs, Voordeel voor jou, Vriendenvoordeelclub ga zo maar door. Iedere dag neemt het aantal namen van afzenders toe, de lijst wordt eindeloos. Spam van normale NL bedrijven. Allemaal zogenaamd: bedrijf xxx “in samenwerking met” nou vul maar in. Van begrafenisondernemer Monuta, energiemaatschappijen, webwinkels, ga maar door. Ook die lijst wordt met de dag groter. Hoe kom ik er van af? Het moet stoppen. Tips welkom. Ik snap er niks van.

Googlelen op deze vorm van spam levert niks op, ik zal wel wat stoms gedaan hebben, maar wat?

Bijdrager
    Targaryen

Bij de meeste e-mails vind je onderaan een link in de kleine lettertjes om je uit te schrijven van de maillijst. Lukt dat niet? En voor de toekomst: een ‘klad account’ aanmaken voor het web zodat je privĂ©-adres niet wordt bevuild met spam.

Bijdrager
    sedikit

Zeer afdoend. Even registreren, en je bent van alle ellende af:
    http://www.spamcop.net/

Bijdrager
    TonE

Ja, het betreft een yahoo mail account. Ik ben heel voorzichtig met mijn prive mailadressen, geef ik alleen prijs aan intimi. Maar het intrigeert me, het yahoo spamfilter werkt niet of nauwelijks. Snap niet hoe dit mogelijk is. Het grootste raadsel is nog dat ik er niks over op internet kan terugvinden. Klagen bij de bedrijven die genoemd worden werkt ook niet. Ik heb geklaagd bij Monuta, niet leuk om daar spam van te ontvangen als je net een dierbare bent verloren. Reactie: nul…

Bijdrager
    leopard

Markeren als ongewenste reclame, voor mijn is dit geen hinder.:idea:

Bijdrager
    GoeieDag
    Targaryen op 14 oktober 2013

Bij de meeste e-mails vind je onderaan een link in de kleine lettertjes om je uit te schrijven van de maillijst. Lukt dat niet?

Neeee! Dat schrijf jij echt op als tip???
    Echt, je meent het niet/je spoort niet…

Bijdrager
    MacKevin11
    GoeieDag op 14 oktober 2013

Het is een doodnormale oplossing, wat is er dan mis met die tip?

Bijdrager
    TonE

Markeren als ongewenste reclame, voor mijn is dit geen hinder.

Daar gaat het niet over, dat snap ik ook wel. Maar er is kennelijk voor “bekende” bedrijven een weg gevonden vanuit NL ongewenste reclame per mail te versturen. Ik vraag me af hoe dat kan.

Bijdrager
    makasa

Het is toch bekent dat je mail wordt gescand van google en yahoo. Gebruik je in je mail een het woord dood dan krijg je een aanbieding van een begrafenis ondernemer. Misschien een andere mail host proberen.

Inactief
    Anoniem
    MacKevin11 op 14 oktober 2013

Het is een doodnormale oplossing, wat is er dan mis met die tip?

Door op dergelijke ‘unsubscribe’ links te klikken, bevestig je juist dat je email juist is en is de kans aanwezig dat je email wordt opgenomen in een database.

Bijdrager
    computer space

Gewoon indienen bij de opta (spamklacht.nl): ook als je denkt niet aangemeld te hebben en dat slinks toch is geregistreerd kunnen zij er tegen optreden. Bewijslast is omgdraaid, dus bedrijf krijgt bij x klachten gewoon boete en moet zelf maar bewijzen dat ze netjes hebben gehandeld.

Bijdrager
    TonE

Ja doe wel klacht indienen bij de Opta. Ik snap alleen niet dat er niet veel meer mensen hier ernstig last van hebben.
    En al helemaal niet dat gerenommeerde bedrijven in Nederland hun naam hier aan verbonden willen zien.
    Volkswagen Nederland, Monuta. Mediamarkt, Budget energie en nog een hele rits van anderen.

Bijdrager
    TonE
    makasa op 14 oktober 2013

Het is toch bekent dat je mail wordt gescand van google en yahoo. Gebruik je in je mail een het woord dood dan krijg je een aanbieding van een begrafenis ondernemer. Misschien een andere mail host proberen.

Nou grotere onzin moet ik in mijn leven nog tegen komen. Hoe krijg je het bedacht.

Bijdrager
    AppelJuice

Het is niet zo’n hele grote onzin, er zit een kern van waarheid in. Je mail e.d. kan worden gescand waardoor je in de browser advertenties te zien krijgt gebaseerd op jouw interest profile. Alleen gebeurt het (nog)niet dat je mails ontvangt vanuit dit interest profile.

Bijdrager
    wouter57

Ahaa Yahoo dat kan kloppen. Ik heb het altijd al vreemd gevonden dat Apple in zee ging met dat tuig. Op mijn eerste PC tje met XP 8 jaar geleden wilde ik toen ook graag een Yahoo account als extra bij mijn Hotmail. Nou ik heb het geweten tot op de dag van vandaag. Veel spam kunnen stoppen maar alles is moeilijk. Krijg in mijn Hotmail Inbox nog steeds troep van Yahoo dus beste mensen gebruik Google als zoekmachine en maak geen Yahoo account aan. Apple gaat hiermee totaal de fout mee in. Op dit forum komt Yahoo ook vaak voorbij en het gaat allemaal over spam. Toen ik dit zag kon ik mijn ogen niet geloven.

Bijdrager
    TonE

Nee joh, het gaat niet om spam in de browser, maar rechtstreekse spammails.

Duidelijker kan ik het niet zeggen. Google advertising is al irritant genoeg zoals nu steeds BNP Paribas hypotheek spam op deze site bij mij.

Een grotere oplichtersbende is je niet voor te stellen, maar goed, daar kan ik nog enigszins me leven.

Bijdrager
    wouter57

ja hoor dat bedoel ik ook spammails

Bijdrager
    Gogol

Ik heb Yahoo, Gmail, MSN en Apple email accounts en krijg amper spam, misschien 5 per jaar en dit al sinds de jaren 90. Daarmee wil ik enkele opmerkingen die hierboven staan ontkrachten.

Bijdrager
    macbook-Jan

Ik heb dit ook op het mailadres van mijn vriendin.
    Dit is een @home adres.

Het zijn bij haar zo’n 10 mails per dag.
    Veel van Mooisteprijzen dealgrabbers e.d.
    Het is op de mac wel te filteren maar om de zo veel tijd veranderen ze de naam van “mooisteprijzen”naar bijvoorbeeld “mooieprijzen”.
    Maar op de Iphone/ipad is dit weer niet te blokken.

Af en toe krijg ik er ook een op mijn eigen adres, maar hoop niet dat dit ook 10 mails gaan worden.

Als je onderaan lees komt het bedrijf wat dit verzorgd uit londen.
    Waarschijnlijk kunnen ze daarom doorgaan met spammen.
    En wordt dit toegestuurd omdat ze is aangemeld op de website “www.mydealies.nl”
    Nog nooit gehoord van die site en nog nooit op geweest.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.