13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    kaiser pro

spam in mail

Hallo
    Ik krijg ondanks dat ik dat niet verwacht had bij Apple heel veel spam op mijn mail. Van de 266 mailtjes die er na de vakantie in mijn mailbox stonden zijn er 26 die geen spam zijn. Ik heb een iMac met mac os X 10.4.7, 256mb RAM en 1,8 ghz powerpc G5. Ben al maanden bezig het op te lossen, o. a met Apple -care en instellingen in mail voor reclame. De afzender is steeds een ander aantal letters in het alfabet.
    Weet iemand hoe ik dit kan stoppen?

:cry:

Bijdrager
    MacBeer

Je kan het niet stoppen.

Je emailadres is geindexeerd in een database van een spammer. Gewoon even afwachten totdat het stopt. Heeft niks te maken met je machine of Apple maar puur met het feit dat je emailadres bekend is bij spammers.
    Dat heeft iedereen en je kan je hier niet tegen wapenen.

Bijdrager
    Rene Teunissen

Het kan overigens verrekte lang duren voordat het stopt.

Bijdrager
    MacBeer

klopt… is afwachten.

Bijdrager
    Petje

Ik had hier ook op het werk veel last van.
    Je kan echter wel beginnen met het instellen van jou spamfilter in “mail”.
    Je geeft dan aan welke adressen beslist niet tot spam behoren en welke in elk geval wel.
    Bij spammailtjes die binnen komen geef jan dan aan of deze wel of geen spam zijn, en je maakt een extra map aan die je bijv. SPAM noemt waarin je spammail dan automatisch terecht komt.
    Het is in het begin even werk, maar na verloop van tijd werkt het steeds beter.
    Ik krijg op mijn werk ongeveer 250 maitjes per dag, waarvan er 200, SPAM zijn. Nu krijg ik in mijn ‘inbox” slecht 2 a 3 mailtjes per dag terwijl de spambox zich vrolijk vult met shit.

Bijdrager
    Rene Teunissen

Dit werkt inderdaad heel goed.
    Bedankt voor de tip.

Bijdrager
    kaiser pro

bedankt voor meeleven
    Hoewel ik heb ingesteld “bericht gericht aan mijn volledige naam” en “afzender komt niet voor in geadresseerdenoverzicht” zie ik geen effect. Ik zie de spam ook nooit automatisch naar postbus Ongewenste Reclame gaan> Wat moet ik daarvoor doen ?

Bijdrager
    MacFly

Mail – voorkeuren – Reclame

Filtert de meeste spam eruit bij mij (af en toe ook geen spam :o )

Bijdrager
    Wildmac
    ”kaiser

Hallo
    Ik krijg ondanks dat ik dat niet verwacht had bij Apple heel veel spam op mijn mail. Van de 266 mailtjes die er na de vakantie in mijn mailbox stonden zijn er 26 die geen spam zijn. Ik heb een iMac met mac os X 10.4.7, 256mb RAM en 1,8 ghz powerpc G5. Ben al maanden bezig het op te lossen, o. a met Apple -care en instellingen in mail voor reclame. De afzender is steeds een ander aantal letters in het alfabet.
    Weet iemand hoe ik dit kan stoppen?

:cry:

HEt ontvangen van Spam, heeft niets, maar dan ook niets te maken met Apple. Jij hebt nu eenmaal je emailadres opgegeven op een verkeerde plek, waardoor dit emailadres bekend is geworden bij de mensen die spam versturen. Of een van jou contacten heeft een keer een spam harvaster gehad, die uit zijn/haar adres boek alle email adressen heeft door gestuurd naar z’n lijst.

Als er na je vakantie maar 26 mail’s goed zijn… Wat let je om met een nieuw email adres te beginnen… En voila weer een schone mailbox. En Voorlopig geen spam…

Nu heb ik ook een neefje van jou leeftijd, en ik zal jullie niet over een kam scheren, maar het valt wel op dat jullie beide dezelfde soort problemen hebben… Maar heel veel te wijten aan het bezoek van de wat verkeerde websites. En opgeven van je email adres is natuurlijk vragen om spam….

Ik heb zelf voor gebruik op internet een apart email adres… Is een gmail account, kijk er bijna nooit op, staat toch alleen maar spam op…..

Bijdrager
    kaiser pro

Ik gelukkig minder last van spam

Bijdrager
    iJoost

En je moet het ‘m leren he…

Braaf elke keer als ie zich vergist en een spammailtje niet in de spambox zet, eerst zelf markeren als spam (met de knop met het oudpapier) en daarna pas verwijderen. En omgekeerd als ie wel in de spambox komt en dat moet juist niet, de knop Geen reclame gebruiken.

Als je dat consequent doet dan wordt ie al snel steeds beter in het correct herkennen van de zooi.

Bijdrager
    laurabaakman

Ik geef heb een hotmail adres om op sites binnen te komen e.d. alleen mensen waarvan ik weet dat ze mail aan mij richten krijgen mijn andere emailadres.

Bijdrager
    Brainiac

Op m’n mail-server heb ‘k spamassassin draaien, die ‘k manueel onderhoudt én ik filter nog eens via Mail zelf. Erg veel spam krijg ‘k tegenwoordig niet meer.:)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.