1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Q:
    Bijdrager
    Sad

    SPAM en abuse meldingen

    De laatste tijd krijg ik steeds meer SPAM van Nederlandse bedrijven, zoals “Mag ik u van dienst zijn” en allerlei onzin van akinfranks.com. Tegen Koreaanse thee advertenties doe je niet zoveel, maar in Nederland kan je wat doen!

    In de strijd tegen SPAM is het mogelijk om een abuse melding te maken bij de provider waarmee de spam mail verstuurd is. Je stuurt dan een klacht naar [email protected][provider] zoals bijvoorbeeld [email protected] of [email protected].

    Het moeilijke is: hoe weet je via welke provider de mail verstuurd is? Dat kan je zien aan de volledige email headers, bij de onderste “received” regel bij het woordje by. Bijvoorbeeld:

    Received: from eek.concepts.nl ([213.197.31.2] helo=laptop) by smtp-2.concepts.nl with esmtp (Exim 3.35 #1 (Debian)) id 18w1HI-0006Jc-00 for <[email protected]>; Thu, 20 Mar 2003 15:44:22 +0100

    (Die gaat dus lekker naar [email protected].)

    Helpt dit ook echt???

    Ja kijk maar wat ik zo nu en dan in mijn mail terugkrijg:


    Geachte relatie,
    Wij hebben uw bericht ontvangen, wat niet het eerste bericht is over
    deze account i.c.m. spammail. Wij zullen dit bericht per omgaande in
    behandeling nemen.
    Met vriendelijke groet,
    Concepts ICT Abuse Desk

    Hallo,
    Bedankt voor deze melding. We hebben er aktie op ondernomen in
    overeenstemming met onze algemene voorwaarden.
    Met vriendelijke groet,
    XS4ALL Internet Abuse Team

    Deze dialup klant is definitief afgesloten.
    Zie ook : http://www.spamvrij.nl/lijsten/details.php?spamid=277
    Met vriendelijke groet,
    ISD Holland BV

    Duszemeeh, happy hunting!

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.