19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    interFACE

spam

Zojuist via de mail gekregen – WTB spellingchecker:cry:

Bijdrager
    SunKeeper

Was al bekend, is nep. Direct deleten.

Inbraak via iTunes

iTunes-phishing

Bijdrager
    sedikit

Eénmaal gratis registreren, je spam invoeren, en je hebt zelden of nooit meer last van deze spam/verzender. Spamcop:
    http://www.spamcop.net/
    N.b. bij het invoeren van de spam: de mail selecteren/Menubalk Mail/Weergave/Bericht/Bronversie/de gehele tekst selecteren/ cupy-paste in één van de daartoe bestemde vensters van Spamcop.

Bijdrager
    Pivni Pes

Yep, ik heb dit e-mailtje ook zojuist gehad.

Hoeveel mensen zouden hier in trappen?
    Ik heb de bron bekeken en ik zag deze href in de bron staan

Beetje nieuwsgierig wat er in die zip staat.

Bijdrager
    sedikit

“Hoeveel mensen zouden hier in trappen?”
    Antwoord: al die mensen die lak hebben aan de spelling- en grammaticaregels van de Nederlandse taal, en in de tekst dus ook niets verdachts zien. Eigen schuld dikke bult!

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Daar zullen dan wel een hoop mensen bij zitten die van oorsprong geen Nederlander zijn want die praten vaak zoals het hier staat en denken dan dat het goed is…

Bijdrager
    sedikit

Ik zal op deze site maar niet zoeken naar al die topics waarin door “autochtonen” nogal “vrij” omgesprongen wordt met de spelling en de grammatica, en waarin iedereen die daar iets van durft te zeggen , weggezet wordt als “zeikerd”, “taalnazi” en meer van dat fraais. Dus Hendrik, niet meteen de “buitenlanders” de schuld geven, het zijn gewoon Nederlanders hoor! ;) Alleen vind ik dat irritanter dan de tekst van de (buitenlandse)opsteller van bovenstaand epistel. Dat vind ik haast aandoenlijk in z’n klunzigheid.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Er zit een substantieel verschil tussen posten in een forum en een mooie brief opstellen. In het eerste geval zijn fouten in de tekst volkomen ondergeschikt aan de inhoud want men plaatst geen post omdat men het leuk vindt om op die manier te communiceren maar meestal omdat men een probleem heeft. In het laatste geval is een foutloze brief belangrijk, maar die zie je dan ook niet per definitie op internet maar die valt op je mat.

Daarom vind ik het gezeik als je steeds iemand op fouten wijst omdat slecht geschreven stukken op internet vrij gewoon zijn. Dat kom je zelfs op gerenommeerde nieuwssites tegen en dat krijg je nooit weg hoe vaak je ook zeikt.

Ik had enkele weken terug een vraag over mijn bankpasje en in het e-mail antwoord dat ik kreeg stonden niet alleen enkele grammaticale fouten maar stonden er op 3 plekken (Het was een heel kort antwoord) de laatste letter van een woord tegen de eerste aan van het volgende woord of omgekeerd. (Dus b.v: ‘Geacht eheer’ i.p.v. ‘Geachte heer’. Vermoedelijk was het verstuurd door een stagiaire maar het kan even zo goed een ervaren iemand zijn geweest. Was dit antwoord met de gewone post verstuurd dan klopte het gewoon want toen internet er nog niet was kreeg iedereen brieven die gewoon goed opgesteld waren.

Dus nogmaals: typefouten e.d. en internet horen gewoon bij elkaar, wen er maar aan.

Het woord taalnazi is overigens ontstaan omdat internet bestaat. Taalnazi’s bestaan dus alleen op internet en ze kunnen bestaan omdat er een voedingsbodem is. Maar dat wil niet zeggen dat iedereen die op internet slordig is dat ook is als hij of zij een sollicitatiebrief moet schrijven. Internet geeft dus een verwrongen beeld van de kennis der Nederlandse taal.

Bijdrager
    sedikit

Hendrik, ik heb het absoluut niet over typefouten. Die herken je meteen als zodanig. Die gebeuren gewoon. Ik heb het over de onzorgvuldigheid, de slordigheid, en soms lamlendigheid, in het taalgebruik van iemand die het woord tot me richt. Vergelijk het met de straat: er komt iemand op je aflopen, die een vraag aan jou wil stellen. Ik vind het dan een kwestie van fatsoen, dat die persoon op z’n minst de moeite neemt om duidelijk zijn vraag en/of mededeling aangenaam te formuleren. Dan krijgt hij van mij ook een fatsoenlijk antwoord. Zo simpel is het. Je moet het mij maar niet kwalijk nemen, dat ik niet verder wil gaan met deze discussie. Die is al ontelbare malen gevoerd en blijkt steeds maar weer zinloos.

Bijdrager
    Fingerlicking

Even voor de volledigheid: het is geen spam maar fishing.

Bijdrager
    belfortmac

@sedikit

Je gaat Bento hoop ik toch niet achterna.
    Die heeft het dan nog over schrijven, jij gaat nog een stapje verder, door in foutloos Nederlands te willen worden aangesproken.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Aangezien sedikit het over de taalnazi had dacht ik dat hij het gewoon over typefouten had want de taalnazi heeft niets te maken met omgangsvormen. En daar heeft sedikit het ineens over. En hoe je op straat wordt aangesproken wordt ook bepaald door hoe je er zelf uit ziet en hoe oud je bent. Ik zal tegen een knulletje dat mij de weg vraagt natuurlijk geen “u” zeggen…

Bijdrager
    belfortmac

@Hendrik

Dan moet je de post van sedikit nog eens lezen, zul je het wel met me eens zijn.
    Wat betreft je voorbeeld, ben ik het volkomen met je eens, alleen had ik het daar niet over;)

Bijdrager
    sedikit

@daalhofmac,
    Dan toch nog maar even dit: natuurlijk bedoel ik dat niet letterlijk, Ik heb niet voor niets “de moeite neemt” cursief geschreven. Bovendien is er een groot verschil in horen en lezen. Taalfouten hoor je niet( “het gebeurd” klinkt hetzelfde als “het gebeurt“, maar lees je wel En ik blijf volhouden: die moeite nemen is een kwestie van fatsoen.
    En Hendrik: ik vind hoe iemand er uitziet helemaal niet relevant. Het is geen sollicitatie-gesprek! (dan zouden er trouwens heel wat afvallen met hun sollicitatie-brief) Het gaat mij er heel eenvoudig om wat en hoe iets gezegd wordt.

Bijdrager
    belfortmac

Jij hoeft het ook niet allemaal letterlijk te nemen wat ik nu zeg.
    En je hebt ook wel een punt, alleen is niet iedereen in staat aan dat punt te voldoen.
    no hard feelings:)

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Toch is het wel degelijk van invloed hoe iemand er uit ziet. Lichaamstaal e.d. en de algemene uitstraling bepalen onbewust hoe jij iemand zal aanspreken.
    In de regel doe je dat op een fatsoenlijke manier maar daar zijn nuances in die soms het fatsoen overschrijden. Hoewel ook dat relatief is want wat in het ene land al snel onfatsoenlijk is wordt in het andere land getolereerd.

Bijdrager
    sedikit

Sa ist en net oars Hendrik (zou een Fries tegen je zeggen als hij het met je eens is!) ;)

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Sorry deze stond net even uit.;)

Bijdrager
    Multimediaknaller

Het is ook de brandende nieuwsgierigheid van sommigen, die dan toch op de link klikken.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.