6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    HorridCrow

Spaces overzicht werkt soms niet meer

Zeker weten doe ik het nog niet, maar volgens mij ligt het aan bepaalde commando’s die ik in de terminal invoer waardoor mijn Spaces overzicht het niet meer doet.
    Met Spaces overzicht bedoel ik dus dat overzicht met die blauwe vakken, die heb ik onder mijn muisknop 5 verstopt.
    Spaces zelf werkt nog wel (CMD + pijltoetsen) maar ik vind het erg vervelend aangezien ik het overzicht aardig veel gebruik.

Waarom ik denk dat het aan de terminal ligt, is omdat het overzicht ook niet meer werkt na het gebruiken van het programma Candybar (een programma dat ook commando’s in de terminal doorgeeft neem ik aan, om iconen e.d. te veranderen).

Weet iemand een manier waarop ik Spaces kan herstarten, zodat het overzicht weer werkt?
    De iMac iedere keer opnieuw opstarten is zwaar irritant…:roll:

Alvast bedankt!

Bijdrager
    ruudvroon

Ik heb hetzelfde probleem, maar dan op een Macbook alu. Bij mij zit het spaces overzicht ook onder muisknop 5 zitten (mx revolution). De muisknop werkt wel als ik hem aan een andere actie (expose) toewijs.

Het vreemde is dat het dus soms wel werkt en soms niet, via de Spaces.app (in de dock) werkt het overigens wel altijd.

Bijdrager
    See Sharp

Als je in de terminal “killall Dock” invoert (zonder ” ” ) dan herstart spaces ook naar mijn weten.
    Kijken of dat helpt

Bijdrager
    ruudvroon

Dat werkt bij mij helaas niet. Uitloggen en daarna weer inloggen werkt wel. Ik kwam er net ook achter dat muisknop 5, als het spaces overzicht niet werkt, in de dock werkt als een normale klik.

Bijdrager
    iJust

Niet echt een oplossing voor het probleem, maar werkt het wel als je een “hot corner” instelt? Kan in je systeeminstellingen, onder Spaces (of onder Expose) vinden.

Bijdrager
    HorridCrow

killall Dock werkt niet, die ‘hot corner’ werkt wel maar daar heb ik een hekel aan.
    De enige hot corner die ik gebruik is die om het bureaublad te zien. Voor Exposé en Spaces gebruik ik mijn 2 extra muisknoppen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.