15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    jvr

Spaces en widgets

Ik maak veel gebruik van bepaalde widgets… Nu ben ik er al achter gekomen hoe je widgets permanemt op de desktop kan krijgen (widget verslepen en de F12 (of op nieuwere mac’s een andere dashboard knop) weer indrukken, zo sleep je m naar je desktop).
    Nu wil ik echter bepaalde widgets in één space, maar ze staan in alle spaces.. weet iemand hier een oplossing voor? Je kan ze bij de spacesinstellingen niet toekennen.

Bijdrager
    St. Mobbs

Ik heb het vermoeden dat de functie die je zoekt niet bestaat. Iedergeval niet standaard in Mac OS X.
    Waar je nog wel je hoop op kunt vestigen is een extern programmaatje. Daarmee bedoel ik: niet door Apple zelf gemaakt.

Bijdrager
    bartje

Ik krijg met geenmogelijheid een widget op mijn bureaublad. iig niet op de manier zoals jij beschreef…

Moderator
    Rivanov

Ik ook niet! :P

Bijdrager
    jvr

haha, excuses, ik was 1 dingetje vergeten

typ dit eerst in terminal

defaults write com.apple.dashboard devmode YES

en dan even opnieuw in en uitloggen, dan moet het wel lukken, widget met je muis ‘vasthouden’, F12 indrukken, en dan moet t lukken!

Bijdrager
    languh

raar, ik heb helemaal niks met de terminal gedaan en ik heb tiger…
    Bij mij was het juist een probleem dat de widgets op mijn desktop zaten, maar dankzij jou tip heb ik ze weer terug naar de dashboard gespleept. Thanks!;)

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”languh”

raar, ik heb helemaal niks met de terminal gedaan en ik heb tiger…

In Tiger kon je ze gelijk verslepen, als ik het me goed herinner; in Leopard moet je eerst de ontwikkelmodus aanzetten met het hierboven genoemde terminalcommando.

Bijdrager
    Josh_b

Even een klein beetje offtopic, maar is er een mogelijkheid om een 2e pagina widgets te krijgen ? Mijn dashboard zit nu al een beetje vol:P

Bijdrager
    BloomPod

Nee, verplaats je widgets wat ze een mooi tegelpatroon vormen. Dan kan er nog een hoop bij !

Maar ja, die shit raakt snel vol.

Bijdrager
    boriskiss

Ik heb niet zoveel widgets. Als je de dubbele verwijdert kom je al ver!

Bijdrager
    BloomPod

Weet ik ook, maar dit was maar een voorbeeldje om te laten zien dat als je er een mooi tegelpatroon van maakt je er nog een hoop bij kan gooien.

Ik zelf gebruik de widgets bijna nooit. Daarom plaats ik ze op mijn Bureaublad.;)

Bijdrager
    boriskiss

Ok. Sommig widgets zijn echt onzinnig (niet op jouw foto).

Bijdrager
    Josh_b

Ok dan ga ik ook eens een zo efficient mogelijke indeling maken:D

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”Josh_b”

is er een mogelijkheid om een 2e pagina widgets te krijgen ?

Een externe (of tweede) monitor op je computer aansluiten.

Bijdrager
    Josh_b

Achja ik wacht wel op Snow Leopard, misschien hebben ze nog wat leuks voor ons in petto

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.