12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Geblokkeerd
    Alison

Spaces

k wil graag aan mijn iMac nog een 2e monitor hangen. Alleen vraag ik me het volgende af:
    werkt spaces nog wel als je een 2e monitor hebt?

Bijdrager
    iMac Lover

Kun je pixcelmator in het Dock met de rechter muisknop niet een eigen Space geven
    De andere programma’s in het Dock, die geopend zjjn een ander bureau blad geven, door in het Dock met de rechter muisknop op het programma icoon te klikken.

Ik weet MacOs is niet consequent soms

Gr

Bijdrager
    penseel

Ja dat kan net getest met een zwarte achtergrond,in spaces 6.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Je kunt het voor zover ik weet niet instellen dat een programma op elk bureaublad staat, behalve op één of meer bepaalde daarvan.

De enige soort-van oplossing die ik kan bedenken is om een nieuwe afbeelding in Pixelmator te maken, die zwart te kleuren, en dat venster groot genoeg te trekken dat het het hele bureaublad afdekt, waarbij het achter de gereedschapsvensters e.d. staat. Op die manier kun je alle andere programma’s laten verdwijnen door op het Dock-icoon van Pixelmator te klikken, waarmee je alle Pixelmator-vensters naar voren haalt. Alleen loop je wel het risico dat vensters met andere afbeeldingen achter het zwarte verdwijnen (Ctrl+F3 kan dan helpen).

Bijdrager
    penseel

Bijvoorbeeld spaces 6 dan wijzig bureaubladachtergrond effen kleuren kies zwart.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Dat helpt niet bij Alisons probleem, namelijk dat ze sommige programma’s op elk bureaublad wil hebben, behalve dat waarop Pixelmator staat.

De andere manier die ik kan bedenken om dit te bereiken, is om de programma’s die op elk bureaublad staan, te verbergen (⌘H) wanneer je ze niet nodig hebt. Ze komen dan wel tevoorschijn als je op het Dock-icoon klikt of ⌘Tab gebruikt om ernaar over te schakelen, maar verder zijn ze niet zichtbaar op welk bureaublad dan ook.

Bijdrager
    penseel

Dat gaat wel alleen bij spaces 6 komt Pixelmator te voorschijn. Met een zwarte achtergrond.

Inactief
    Anoniem

Full screen mode?

Bijdrager
    iMac Lover

In Pixelmator in de menu balk, het pulldown menu “view” kun je met de volgende toets combinatie  ^+⌘+F (Control+Cmd+F)
    Naar de full screen modus. De achtergrond in Pixelmator bleef zwart.

Geblokkeerd
    SusanUSA

@SusanUSA: WAARSCHUWING

De inhoud van deze post is verwijderd omdat het geen positieve bijdrage levert aan dit topic.
    (zie het huisreglement, de laatste 2 punten onder het kopje ‘Fatsoen’)

Inactief
    Anoniem

Sorry, hoor.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    Alison op 29 juli 2017

Nu gebruik ik wel CTRL-CMD-F om naar full screen te gaan maar ikw il het liefste een aparte space voor Pixelmator waar verder niets te zien is.

Ik was volledig scherm vergeten omdat ik dat zelf eigenlijk nooit gebruik, maar ik begin te denken dat dat toch inderdaad een mogelijke oplossing is. Het betekent wel dat elke afbeelding op een eigen bureaublad komt, waar je tussen zult moeten schakelen met de toetsen of met Mission Control, maar Pixelmator heeft op die manier wel z’n eigen bureaublad(en).

Alison op 29 juli 2017

Eigenlijk is het gewoon erg vervelend (vind ik) dat Pixelmator niet zelf een achtergrond heeft.

Ik heb nu net een hekel aan programma’s die dat wél hebben:) Ik wil losse gereedschapsvensters die verdwijnen wanneer het programma niet actief is, terwijl de documenten op het scherm blijven. ⌘H zorgt wel dat die ook verdwijnen wanneer ik ze niet nodig heb.

Alison op 29 juli 2017

Bestaat er ook geen andere mogelijkheid (iets anders dan Spaces) om Pixemator helemaal apart te gebruiken?

Je zou kunnen kijken of één of ander oud programma om meerdere bureaubladen te maken, nog werkt onder de huidige macOS. Die zijn grotendeels vergeten sinds Spaces in OS X geïntroduceerd werd, maar voordat dat erbij kwam waren er meerdere programma’s die hetzelfde effect bereikten.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.