4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Lambertini

Spaces

Kan iemand kort uitleggen wat spaces doet ?
    Ik activeerde spaces en wees ondermeer finder toe aan vak 1 links boven.
    Als ik aan ieder vak een programma toewijs, wil dat zeggen dat ik altijd werk in dat deelscherm ?
    Als ik spaces opstart starten niet automatisch toegekende programmas. Is dat normaal ?
    Thx !

Bijdrager
    BlackMAC
    Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”Lambertini”

Het geeft je meer dan één bureaublad op je computer. Vergelijk het met wanneer je twee tafels in je kamer neerzet: je kunt dan bijvoorbeeld boeken over computers op tafel 1 en boeken over schilderijen op tafel 2 leggen, zodat ze niet door elkaar liggen. Daarna kun je naar de tafel toelopen waarop de boeken liggen over het onderwerp waar je op het moment mee bezig bent, zonder dat je tussen en onder boeken over het andere onderwerp hoeft te graven naar de boeken die je wilt hebben.

Vervang tafels door bureaubladen (“spaces” in Apple-taal) en boeken door programma’s/vensters: zet bijvoorbeeld je mailer en webbrowser op bureaublad (space) 1, je tekstverwerker op space 2, je spreadsheet op 3, enz. Wanneer je dan een tekst aan het typen bent, hoef je dus niet steeds langs de randen daarvan tegen een webpagina en je boekhouding aan te kijken.

”Lambertini”

Als ik aan ieder vak een programma toewijs, wil dat zeggen dat ik altijd werk in dat deelscherm ?

Als je dat programma start wel, ja. Of je moet het natuurlijk met de hand naar een ander bureaublad (deelscherm) verplaatsen.

”Lambertini”

Als ik spaces opstart starten niet automatisch toegekende programmas. Is dat normaal ?

Ja, want Spaces is geen programma waar je zelf echt iets mee doet — het zorgt ervoor dat je je andere programma’s beter kunt ordenen, maar je zult zelf die andere programma’s aan moeten zetten. Wederom de tafelvergelijking: als je twee tafels wilt kopen, eentje voor je computerboeken en een andere voor je schilderboeken, dan komen er niet vanzelf boeken op te liggen zodra je de tafels gekocht hebt in de meubelzaak:)

Bijdrager
    Pieterr
    ”Lambertini”

Mac ABC: Spaces gebruiken om uw vensters en programma’s in Leopard te ordenen

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.