7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    karf

SP Filmpje

SP (van die politieken) hebben nu op hun site een bepaalt ding.
    Hier in vul je je naam in en het filmpje laat JOUW naam zien. Wat je ook invult.

Hoe is dit gemaakt?

Bijdrager
    aerosoul

ten eerste kijk ik hier liever niet naar.. en lijkt dit zowiezo wel enigzins reclame vooral omdat je ook de link naar sp maakt. Maargoed..

Je voert wat in. dit word doorgeven naar ’n database of in de url. Het flash filmpje kan dit daaruit halen en geeft zo een naam weer.

Bijdrager
    Turbanus

Het is eigenlijk ordinaire spam.

Bijdrager
    patrick68

Het is geen spam maar een legitieme vraag. In de Volkskrant van zaterdag stond hier toevallig een artikel over. Het is een Flashmovie die gebruik maakt van een script. De naam mag maximaal 25 tekens bevatten. Ze noemen dit een viral movie.

Bijdrager
    Turbanus

Dan noem jij dat maar een legitieme vraag! Maar als jij aan de ketting meedoet, krijgt jouw voorganger keurig ook alle namen en mailadressen aangeleverd die jij invult. Dat noem ik dan spam.

Bijdrager
    patrick68

Ik heb het filmpje ook ontvangen en verstuurd. En ik ben niet in het bezit gekomen van het versturende e-mailadres. Wat de SP doet met de e-mailadressen die zij ontvangen van mensen die via hun site het filmpje versturen, weet ik niet. Wat ik wel weet is dat het filmpje al een miljoen keer is bekeken/verstuurd.

Bijdrager
    Turbanus

Maar ik heb het vanaf de mail zien gaan….. Zou dat iemand anders erbij gelapt hebben dan?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.