6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    bep-mac

Sountrack Pro muziek naar FCP in AIFF

Hoi!

Ik wil een mixed muziek stukje (standaard in Soundtrack) exporteren voor gebruik in FCP. Ik heb nog nooit gewerkt met Soundtrack maar zie wel waar ik via save as… het muziekje als AIFF kan opslaan bitraite e.d. aanpassen.

Echter als ik de AIFF inlaad in FCP is het 6 lagen! Ik wil graag een collapsed stereo file hebben, zodat ik het volume van het geheel kan aanpassen en niet telkens alle lagen hoef na te gaan…

wie weet raad ???

Thanx BM

Bijdrager
    Tuowe

Ik heb Soundtrack er even niet bij op dit moment (opstarten loopt vast sinds ik Lion gebruik…) maar geloof dat er een exportfunctie is. Dan krijg je volgens mij slechts 2 lagen die aan elkaar gekoppeld zijn (appeltje+e). Of haal ik nu FCP en Soundtrack door elkaar?

Bijdrager
    bep-mac

Appeltje +e heb ik nog niet geprobeerd, exportsettings bied (zo ver ik het zie) geen mogelijkheid hiervoor…

Bijdrager
    McD44N

Sleep in STP een muziekbestand naar de tijdlijn. Als het 6 kanaals audio is, verschijnt in het mixer-window de surround-panner. Klik er met rechts op, en kies ‘Use stereo panner’. Ga naar export, en kies daar bij ‘exported items’ voor ‘all tracks’. Als resultaat krijg je een nieuwe map met daarin een stereo bestand.

Bijdrager
    bep-mac

super tip! bedankt McD44N

Bijdrager
    bep-mac

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.