8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    cezanne

Sounds toevoegen lukt niet

In de forums lees ik dat wanneer ik een sound toevoeg aan de folder Sounds in Library, ik deze sound kan aanroepen in bijvoorbeeld mail.
    Dat lukt me niet. In de Library folder zit een Audio folder. Daarin zit inderdaad een (lege) Sounds folder. Als ik daar een sound aan toevoeg zie ik deze sound niet terug in het rijtje bij alert sounds in Mail.
    Iemand een idee wat hier aan de hand is? :roll:

Bijdrager
    Ruben
    ”cezanne”

Als ik daar een sound aan toevoeg zie ik deze sound niet terug in het rijtje bij alert sounds in Mail.

Ik heb geen idee, maar probeer even mee te brainstormen… Zijn je sounds wel in het juiste formaat? (AIFF) Heb je mail opnieuw gestart?

Bijdrager
    cezanne

Goede format ja, want vanaf de desktop kan ik het geluid afspelen.
    Maar het wordt nog iets gekker. Sounds Folder gevonden in Library. Maar als ik daar de nieuwe sound naartoe wil slepen lukt dat niet en krijg ik: this folder cannot be modified, of iets dergelijks.

Bijdrager
    de mossel

Gebruik je je Sound map van je Home folder?
    Die is het namelijk.

Bijdrager
    Ruben

Ik heb het ook nog even getest en het werkt inderdaad niet als je zelf die sounds in de betreffende folder zet. Wanneer je echter in je Mail preferences bij je Sounds kiest voor “Add/Remove” (onderaan het lijstje) en dan nog een keer via de [Add] button een geluid kiest dan werkt het wel…

Bijdrager
    cezanne

Lukt me niet. Als ik via de Add functie iets wil toevoegen kan ik geen Sounds folder vinden met mijn nieuwe geluidje.
    Wat de andere suggestie betreft: gebruik de Sounds folder van Home. Welke Home hebben we het hier over? Als ik naar folders zoek die Home heten zie er wel onder Netscape en Java maar dat lijkt me niet de juiste, toch. Met andere woorden waar vind ik die folder?

Bijdrager
    de mossel

Macintosch HD—->Users—-> Eigen naam (cezanne?)—->Home—->Library—->Sounds dit is volgens mij de oplossing. Althans bij mij wel!

Bijdrager
    cezanne

Was ik al bang voor: op dat pad onder mijn user name zit geen home folder (meer). Wel folder met sounds, die helemaal leeg is. Kan daar wel wat ingooien maar dat komt toch niet tevoorschijn als toe te voegen sound in Mail. Begin te geloven dat mijn grote verplaats en verschuifoperatie van files en folders, nadat ik OSX had geinstalleerd mij parten gaat spelen. Ik had niet verwacht dat de Mac zo gevoelig zou zijn voor mijn voorkeur voor het indelen van folders…
    Zo krijg ik ook bijna altijd wanneer ik met Mail een ontvangen boodschap wil doorsturen een directe beeindiging van het programma Mail.

Misschien moet ik proberen alle files en folders weer op de plaats te zetten waar ze stonden na de installatie van OSX maar dan is de grote vraag: waar kan ik die informatie terugvinden?

Moet er niet aan denken dat ik OSX helemaal opnieuw moet installeren… :(

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.