8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    OsA2

sound recorder

Hey,

Ik zou graag geluid willen opnemen die mijn mac laat afspelen van een website.
    Er moet een manier bestaan om het geluid dat naar de uitgang van de mac gestuurd word op te nemen.
    Welke software is hier geschikt voor? Liefst iets freeware achtig.
    Ik heb een Imac 20″ ik kan wel geen line in zien aan het toestel. dus een kabeltje plaatsen van de line-out (boxen out) naar de line in zit er denk ik niet in.

Wie weet raad?

Veel groeten,

Osa2

Bijdrager
    sedikit

Audio Hijack Pro
    Audio Recorder

ik weet niet zeker od de volgende twee ook geschikt zijn:
    sound studio
    wire tap pro

Bijdrager
    karllaurent

absolute aanrader is Audio Hijack Pro
    http://www.rogueamoeba.com/
    WireTap doet het ook wel (ik heb er mee gewerkt en het is ook niet free), maar Audio Hijack Pro is echt superieur en is de 26.77 EUR echt meer dan waard.
    LineIn (free) op dezelfde site kan ook wel wat, maar Audio Hijack Pro doet echt wat het belooft.
    Je kan het trouwens uitproberen

Bijdrager
    OsA2

Fantastisch,

Audio Hijack is hetgeen ik zoek.
    Heel heel heel heel vriendelijk bendankt voor het aanbrengen van deze oplossing.

Fantastisch

Bijdrager
    Berto

Ik snap niet hoe jullie de audio uitgang opnemen met Audio Hijack Pro.
    Je kan met AHP opnemen van programma’s maar niet van de audio uitgang.
    Het is volgens mij niet mogelijk het geluid op te nemen dat bijv. twee bronnen
    naar de systeemuitgang sturen. (behalve als ik een externe recorder aansluit)
    Graag wil ik reacties hierop van mensen die dit echt gedaan hebben.

Bijdrager
    karllaurent
    ”Berto”

Ik snap niet hoe jullie de audio uitgang opnemen met Audio Hijack Pro.
    Je kan met AHP opnemen van programma’s maar niet van de audio uitgang.
    Het is volgens mij niet mogelijk het geluid op te nemen dat bijv. twee bronnen
    naar de systeemuitgang sturen. (behalve als ik een externe recorder aansluit)
    Graag wil ik reacties hierop van mensen die dit echt gedaan hebben.

Eigenlijk staat er bij AHP

Hijacking audio is the most basic operation in Audio Hijack Pro. When you hijack audio from a source, the audio flows through Audio Hijack Pro, then back out to the designated output (generally, your speakers). When audio is hijacked from a source, it can then be recorded for later listening or enhanced using DSP effects, as detailed in later tutorials. ??Audio Hijack Pro can hijack from four different types of sources. Click below for help with: ?Hijacking An Application ?Hijacking An Audio Device ?Hijacking An AM/FM Radio ?Hijacking System Audio

Maar het geluid opnemen uit 2 bronnen kan zeker!
    Je kiest je basispogramma: bvb Safari

Dan ga je naar de tab ‘Effects’ en klikt op een leeg vak

kies ‘Application Mixer’
    Je krijgt dan:

Bijdrager
    karllaurent

Klik op ‘Editor’
    Kies het 2de prgramma en verschuif de slider ngl. je wil en klik op ‘Hijack’ (later weer teug op ‘Release’ als je klaar bent)

In dit geval mix je input va Safari (source) en iTunes, maar het kan even goed met andere apps.
    Ook met meer dan twee, vermoed ik, als je meer dan een mixer gebruikt, maar daar heb ikzelf geen ervaring mee

Bijdrager
    Lambertini

Ik kocht net audio recorder tool.
    Ik neem geluidskaart imac op via “wire tap system audio” en er zegt tijdens de opname een stem : ” this audio was recorded during using a trial version” ??
    Iemand raad ?

Wat is “wire tap” ? Maakt dat deel uit van mijn gekocht programma ?

Thx

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.