12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    roel.smelt

Sound Digital Out – Output Volume override

Via een optische kabel heb ik mijn iMac aangesloten op een surround versterker. Perfect geluid. Het probleem is nu dat Output Volume en Mute niet meer beschikbaar zijn. En dus kan ik het geluid niet instellen via de Apple Remote (echt jammer).

Heeft iemand hier een slimme oplossing voor.

Bijdrager
    Edwin377

ik had hetzelde probleem. Tegenwoordig gebruik ik de Airport Express maar ook daarmee geldt hetzelfde probleem. Je moet de iTunes volume regelaar gebruiken ipv het systeemvolume dat door de remote bediend wordt. Misschien kan het met iRed: http://www.filewell.com/iRed/
    dat heb ik zelf nog niet geprobeerd.

Bijdrager
    LEXY

Heeft je versterker geen afstandsbediening?

Bijdrager
    jaapoost

Hey roel.smelt,

Ik heb dus sinds gister mijn G5 de deur uit en de C2D staan, wat een gaaf, snel ding zeg.
    En ik ben in 1 klap de grootste apple remote fan op aarde! Echt super! Ik wilde altijd al mijn muziek gewoon kunnen skippen en pauzeren zonder Saling Clicker.

Maar nou heb ik dus exact hetzelfde probleem als jij, ik gebruik ook een optische aansluiting, en zou wel graag het volume van iTunes met de Apple Remote bedienen…

Hopelijk heeft iemand hier een oplossing.

Greets, Jaap

Bijdrager
    LEXY

Heeft je versterker geen afstandsbediening?

Bijdrager
    Edwin377

constructieve bijdrage zeg! Het gaat er juist om dat het handig zou zijn om slechts één kleine afstandsbediening te kunnen gebruiken.

Bijdrager
    LEXY

Instead of using Airfoil to control volume, go ahead and get yourself a program which enables you to control virtually anything using the Apple Remote. I prefer SofaControl, but i’m sure they all work fine (Search MacUpdate.com to find this one and others). SofaControl is really easy to use, is very customizable, and I like how it looks.

I still recommend Airfoil to stream audio not coming from iTunes (ie, I hope you all know about Pandora.com), and for movies (although these are a pain because there is a delay between the audio and the video).

Zo dan?!

Bijdrager
    jaapoost

@ leXy

Zo ver was ik ook gekomen, het enige nadeel van deze programmatjes is dat ze de volledige functionaliteit overnemen. Dit doen ze met extra menu’s voor keynote , programma’s bedienen etc.

Apple houdt de remote heerlijk minimalistisch, en deze programma’tje geven helaas veeeeel te veel functionaliteit…

Toch heb ik nog even verder gezocht, en kwam ik uit bij het programmatje:

Hierbij is het ook mogelijk om AppleScript aan bepaalde knoppen te hangen, en iedere knop op de remote gewoon standaard in te stellen.

Dus wanneer iemand 2 AppleScriptjes kan maken (1 voor iTunes volume omhoog en 1 voor iTunes volume omlaag) moet het toch gaan lukken, met een kleine omweg.

Dus; wie o wie kan er een AppleScriptje voor ons maken :)

Greets, Jaap

Bijdrager
    jaapoost

Ok, ik heb m nu toch opgelost…

Je moet in het programmatje mira alle vinkjes uitzetten, behalve bij “Global Profile” en “Front Row”

In “Global Profile” stel je hem vervolgens in op alle toestcombinaties in iTunes.
    Wat er gister mis ging bij mij was dat hij je iTunes uit een lijst laat kiezen, dit werkte bij mij niet, je moet echt even het programma in je map programma’s aanwijzen.

Stel alles vervolgens zo in op het “global profile”;

Bij mij werkt het nu uitstekend!

Greets, Jaap

Bijdrager
    roel.smelt

Prima antwoorden, hetzelfde is mij ook gelukt met Remote Buddy. Het nadeel is dat dit alleen werkt voor iTunes. Dus niet voor DVD’s kijken.

Ik zoek eigenlijk een programma dat de het uitsturende geluidssignaal weer instelbaar maakt, dus ook bij Digitial Out.

Bijdrager
    jaapoost

Dat zou inderdaad het aller beste zijn ja…

Bijdrager
    david rietveld

Eeeuh, niet om het een of ander maarre hoe krijg ik mijn minimac intel dualcore zover dat hij niet meer analoog, maar digital output gebruikt. Op de minimac heeft apple zowel analoog als digitaal in een (1) uitgang en ingang verwerkt en ik krijg mijn minimac niet zover dat hij mijn Belkin optical cable herkent in de digital out en dus werkt het niet. Wie kan me helpen?

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.