9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    P4H

Soulseex problemen

Misschien dat sommigen het nog weten, ik heb hier ook ooit een topic geopend over Solarseek. Ik wist toen niet hoe ik het aan de praat kreeg wat toch, op onverklaarbare wijze, is gelukt. Maar ik ben toch niet zo happy met Solarseek. Vandaar dat ik nu ssX heb geinstalleerd, ziet er mooi uit. Alleen weet ik nog steeds niet hoe ik een verbinding moet maken. En welke poorten ik moet forwarden. Kan iemand die ssX gebruikt mij de poorten geven?

Bijdrager
    www.project-euh.com

What is the correct address and port for the server?
    Server Address: server.slsknet.org
    Port: 2240

The answer to all the questions above is the same in 99% of the cases. You are behind a firewall or router and do not have the proper ports open to the outside world to allow soulseeX to function properly.

Look in your soulseeX preferences. In the Server tab, under Connection Listener you will see three text boxes, a preferred port and a range of alternative ports. You need to configure your network so that the preferred port and all ports in the range of alternatives are forwarded to and open on the computer you use for soulseeX. For example if you are using the ssX default settings you need to have ports 2234 through 2240 (2234, 2235, 2236, 2237, 2238, 2239, and 2240) accessible from the outside world.

Zie ook http://chris.schleifer.net/ssX/index.cgi/project/faq.html (rtfm;) )

Bijdrager
    P4H

Bedankt voor je post, het heeft me wat verder geholpen maar ik ben er nog niet helemaal uit.

Dit is wat ik tot nu toe heb veranderd in de router:

Protocol: Any
    Poortbereik: 2234 – 2240
    Omzetten naar: 2234 – 2240
    Triggerprotocol: –
    Triggerpoort: –

Bijdrager
    www.project-euh.com

Op portforward.com kun je per router hele mooie handleidingen vinden over wat je precies hoe moet instellen.

http://www.portforward.com/routers.htm

Bijdrager
    P4H

Mijn router stond er niet op, maar ik heb daar even rondgekeken en kwam wel op een voorganger die precies hetzelfde menu had. Volgens dit menu moet ik alleen forwarde op 2240 en meer niet. Maar dan werkt ie nog niet.

Bijdrager
    sypie
    ”P4H”

Bedankt voor je post, het heeft me wat verder geholpen maar ik ben er nog niet helemaal uit.

Triggerpoort: -

Is dat omzetten naar niet de plaats waar je het betreffende IP adres in moet vullen? Hoe moet je router anders weten welke poort waarheen gestuurt moet worden?

Bijdrager
    P4H
    ”sypie”
    ”P4H”

Triggerpoort: -

Is dat omzetten naar niet de plaats waar je het betreffende IP adres in moet vullen? Hoe moet je router anders weten welke poort waarheen gestuurt moet worden?

Je kunt vanuit je router ook je eigen laptop instellen zodat de poorten daarheen gestuurd worden.

Bijdrager
    vnzowee

hey, ik heb net macbookpro, en heb net soulseex gedownload. Maar ik kan me niet inloggen, kan geen file zoeken of downloaden. Kortom, ik krijg soulseex niet open.
    Ik klik steeds op ‘open soulseex’, maar dan verschijnt het logo, met onder andere de licence. Soulseex zelf krijg ik niet open. Ik heb zelfs al geprobeerd soulseex te verwijderen met appzapper, maar ook dat lukt niet. Wat moet ik doen? Want soulseek op mijn vorige pc werkte perfect!

Bijdrager
    Hansi2124

Graag verder dan in je door jouw net zelf geopende topic

soulseex openen?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.