8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    whaha

Sorteren op 'Documenten & gegevens'

Wanneer je bijvoorbeeld je iPhone aan iTunes hangt, dan kun je zien hoe je opslag van je telefoon wordt gebruikt. Een deel daarvan wordt ingenomen door ‘Documenten & gegevens’. Dit kun je ook terugvinden in de iPhone zelf als je bij opslag gaat kijken, maar je kunt niet je apps sorteren op de grootte van ‘Documenten & gegevens’. Dat vind ik erg jammer, want ik heb 124 apps en 8 GB aan ‘Documenten & gegevens’ en ik wil graag weten welke apps nu de meeste bytes innemen.

In eerste instantie dacht ik dat het makkelijk te achterhalen was, maar de voor de hand liggende apps, zoals Evernote & Pokémon GO, blijken maar relatief weinig data op te slaan op het toestel, dus wil ik op een makkelijke manier achterhalen waar al die data voor gebruikt wordt, zonder handmatig alle Apps langs te gaan.

Weet iemand of dat kan?
    Zo ja, weet iemand hoe je dat doet?
    Bij voorbaat dank.

Bijdrager
    koen

Op je iPhone: Settings -> General -> Storage and iCloud -> Manage Storage

Bijdrager
    whaha

Je kunt daar helemaal niet sorteren op ‘Documenten en gegevens’. Daar wordt puur aangegeven hoeveel de Apps zélf gebruiken, niet de bijbehorende ‘documenten en gegevens’.

Bijdrager
    whaha

Edit:
    Oh, het wordt bij elkaar opgeteld, zie ik nu, maar dan kan ik nog steeds niet sorteren zoals ik wil.

Bijdrager
    koen

Hier staat het gesorteerd op grootte.

Moderator
    Night

En je kan direct zien welke apps de grootste datavreters zijn;-)

Bijdrager
    essiw

Voor de duidelijkheid: Wat de TS wil is een menu waarin gesorteerd wordt op enkel de hoeveelheid documenten en gegevens die Apps gebruiken. Dus wat dat menu weergeeft minus de grote van de App zelf.

Helaas is het, naar mijn weten, niet mogelijk om daarop te sorteren.

Bijdrager
    whaha

Dank je essiw.
    Dat is inderdaad wat ik wil. Ik wil geen apps weggooien, ik wil alleen weten welke apps er nu zo veel data gebruiken of dat het komt doordat ik nu zoveel apps heb. Alleen 8 GB / 124 is zo’n 70 MB per app. Dat klinkt al een stuk minder dan 8 GB.
    Toch denk ik dat veel apps weinig tot geen data gebruiken en dat zou ik dus graag inzichtelijk zien.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.