11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Stripe

Sorteren muziek

Ik ben al mijn cd’s aan het rippen en in iTunes gebruik ik altijd de ‘lijst’ functie, dus die met de albumcover aan de linkerkant.
    Alleen nu heb ik een cd geript die om en om een andere artiest heeft (dus in totaal 2 artiesten die steeds afwisselen).
    Maar in iTunes staan nu al die nummers los in een hokje, dus niet mooi als album allemaal bij elkaar.
    De muziek staat op album gesorteerd en de album naam is overal gelijk..

Hoe los ik dit op?

Bijdrager
    themacs

Alle nummers selecteren, Appeltje-I (of CTRL-I in Windows) en ‘Part of compilation’ aanvinken.

Bijdrager
    Stripe

Yeah!
    Super bedankt:D

Bijdrager
    kaassouffle

Je kan ook dezelfde ‘album-artiest’ invullen bij alle nummers…

Bijdrager
    TheM4inframe

Album artiest is ook handig als je een verzamel cd hebt (vb De Maxx Longplayer) met verschillende artiesten, en je geeft bij album-artiest de titel van de cd in krijg je bij album weergave de hele cd onder 1 cover, anders zijn die allemaal appart.

Bijdrager
    themacs

Verzamel CD wordt soms ook compilatie CD genoemd…

Bijdrager
    Stripe

Ik heb dus nu nog steeds de situatie dat niet alles bij elkaar komt te staan. Net had ik alle nummers los staan, toen heb ik compilatie cd aangeklikt en heb ik 2 groepjes van 8 nummers gekregen..
    Ik heb ook gecontroleerd of de album en artiest goed staat maar dat staat allemaal het zelfde geschreven.

Bijdrager
    themacs

Staat de CD nummering wel juist?

Indien het een verzamel CD betreft met bvb 2 CDs:
    Controleer dat
    Voor alle nummers van de eerste CD: Disk 1 of 2
    Voor alle nummers van de tweede CD: Disk 2 of 2

Bijdrager
    Stripe

Het gaat om nummers van 1 cd. En de nummering staat wel goed. Zie de screenshot voor hoe het er bijstaat.

[URL=http://imageshack.us][/URL]
    [URL=http://g.imageshack.us/img84/afbeelding1zt1.png/1/ ][/URL]

Vind het echt erg irritant zo.. Als het nu van 1 cd zo staat oke, maar het staat bij meerdere zo en dan vind ik het toch wel erg irritant.

Bijdrager
    iPJ

Kijk ik heb ook een album met meerdere artiesten en dan moet je het zo instellen:

Bijdrager
    Stripe

Dat werkte bij 2 albums van System of A Down wel (oa die van de ss) maar toen ik het bij een andere deed gingen die alleen maar meer uit elkaar staan..
    Vaag systeem..

Edit:// Opgelost, moest alleen Album Artiest invullen en niet ook de gewone artiest.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.