7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    floeng

Sorteren iTunes

Enkele dagen geleden werd mijn pc per ongeluk geformatteerd. Een vriend heeft echter al mijn muziekbestanden teruggevonden, maar die staan allemaal door elkaar in één map zonder titel en artiest (vb: unknown_0001; unknown_0002…). Ik heb ze toegevoegd in itunes en de meeste titels en artiesten vindt hij terug.

Is het mogelijk dat itunes een nieuwe map maakt en alles in mappen per artiest of per album sorteert?

Mvg

Bijdrager
    Ian83

Ja, dan moet je voórdat je gaat importeren de vinkjes voor het georganiseerd houden van de bibliotheek en het kopiëren naar iTunes map aangevinkt hebben.

Bijdrager
    floeng

ik heb ze reeds allemaal geïmporteerd. Mag ik ze nu nog eens importeren met de aangepaste instellingen of zal ik dan alles dubbel hebben in mijn bibliotheek?

Bijdrager
    Ian83

Dan staan ze dubbel; verplaats de iTunes map uit de Mijn muziek map en importeer opnieuw, is het klaar en gelukt dan kan je de verplaatste iTunes map weggooien.

Bijdrager
    floeng

Hij is bijna klaar met kopiëren en ik zie dat ze mooi gesorteerd staan. Bedankt voor de info!
    Alleen is ongeveer 20% nog aangeduid als ‘unknown’. Kan ik op een bepaalde manier er voor zorgen dat iTunes op zoek gaat naar de titel en artiest van het lied? Een ander programma dan iTunes waar het mee mogelijk zou zijn mag ook.

Bijdrager
    Ian83

Nee, dat zal niet gaan. Als de id3tag van het bestand verdwenen of beschadigd is, zul je het zelf weer moeten invullen. Daarom: maak een back-up op een externe schijf, dat heb je dit soort gezeur niet. Succes.

Bijdrager
    floeng

Ik heb één besteld toen er nog niets mis was met mijn pc en een dag voor ik hem kreeg werd mijn pc geformatteerd, van tegenslag gesproken:)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.