One More Thing » Community » Forum » Pro » Systeembeheer » sophos op werk-mac

sophos op werk-mac

Profielfoto van cartimundi

cartimundi op 23 november 2017 #

hallo, ik kom er eigenlijk net achter dat de ict sophos op mijn mac heeft gezet.

Is dit nadelig? ik merk af en toe wel een vertraging, maar komt dit door sophos..of gewoon iets anders (27″ late 2015 met 16gb)

ik lees vaak dat virus scanners geen nut hebben op een mac…ik heb het thuis ook niet…

Profielfoto van Q-collective

Q-collective op 23 november 2017 #

Waarschijnlijk een monitoring tool. Mijn Mac op het werk heeft ook McAfee geïnstalleerd. Wat het precies doet is moeilijk te achterhalen want ik heb nergens rechten toe…

Profielfoto van cartimundi

cartimundi op 23 november 2017 #

hoe bedoel je? om te zien wat ik doe?

Profielfoto van Q-collective

Q-collective op 23 november 2017 #

Ja, dat is precies wat ik bedoel.

Profielfoto van Shmoo

Shmoo op 23 november 2017 #

Als je zoekt op de naam van deze software dan kom je toch gewoon uit op de zoveelste anti-virus-software-website waar ze je vertellen dat hun software echt wel de beste en gratis is.

Volgens mij is het helemaal geen software om n de gaten te houden wat je allemaal doet op je computer maar vooral om virussen en malware tegen te houden. — en bepaalde sites te blokkeren, dat zullen wel een lijstje met duistere urls zijn.

Goed, je kunt Activiteitenweergave openen op de computer en dan zie je precies waar alle performance blijft. Blijkt dan dat deze software te veel staat te bollen terwijl jij wilt werken dan contact je je IT’er even en dan kun je met hem de rest je leven lopen vechten in een welles, nietes discussie die je nooit gaat winnen.

Profielfoto van SvS

SvS op 23 november 2017 #

Blijkt dan dat deze software te veel staat te bollen terwijl jij wilt werken dan contact je je IT’er even en dan kun je met hem de rest je leven lopen vechten in een welles, nietes discussie die je nooit gaat winnen.

Heel vervelend is dat, maar als je bij je werkgèver gaat zeggen (in plaats van bij jullie eigenwijze Windows-die-hard ICT’er) dat je productiviteit achteruit is gegaan èn de stabiliteit van je werkmachine, dan boek je misschien wel resultaten.

Profielfoto van MrBelloNLD

MrBelloNLD op 24 november 2017 #

Sophos is welbekend, en in mijn beleving een van de minst lastige, en voor thuis gebruik (ik dacht tot 5 gebruikers) gratis te gebruiken en te beheren via webportal. Het is geen beheerstool of monitoring software…

het nut van AV op Mac kan alleen al zijn het voorkomen dat Windows virussen (welke op de mac geen kwaad doen) het bedrijfsnetwerk op zouden kunnen komen…

Profielfoto van rbsoen

rbsoen op 26 november 2017 #

Heb hier Sophos voor Mac geinstalleerd en merk er verder niets van. Je kunt in het beheerscherm, dat zou jou ict afdeling kunnen doen, aangeven welke bestanden je niet gecontroleerd wil hebben. Bij mij zijn dat de raw bestanden van de camera. Wat wel veel gebeurt is dat ik mail krijg met Windows  virussen, dat stuur ik dan gelukkig niet verder.

Over dit topic

Gestart op 23 november 2017 door cartimundi

Laatste reactie door rbsoen

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?