20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    JJmac

Sopcast installeren op OSX

Was al een tijdje bezig om Sopcast op de OSX te krijgen en vanavond zat ik te kijken naar Fc Twente.
    Ik heb 2 manieren gevonden, deze manier is simpel, TPB hier in heb ik wel de nieuwe Sopcast 3.5 in gezet, via contents, root, drive-c en program files let wel op dat je de juiste naam houd.
    Zoek een stream en de rest gaat vanzelf, valt mij wel op als je een te lage ..k pakt dat hij moeilijk gaat doen.
    Het is nog niet helemaal perfect maar in dit forum moeten wij hier toch wat mee kunnen doen.

Bijdrager
    JJmac

Hier is een nog een methode, maar komt op het zelfde neer.

Wat heb je nodig om voetbal livestreams te kijken op een Mac, iMac of Macbook?

Een Mac, iMac of Macbook met Mac OS X
    Winebottler (Windows bestanden openen op een Mac) http://winebottler.kronenberg.org/
    Sopcast voor Windows http://www.sopcast.com/download/
    VLC player voor Mac OS X http://www.videolan.org/vlc/download-macosx.html

Stap 1 om voetbal livestreams op Mac OS X te kijken:
    Installeer Winebottler op uw Mac systeem. Sleep het Winebottler icoontje naar Applications.

Stap 2 om voetbal livestreams op Mac OS X te kijken:
    Installeer Sopcast via Winebottler. Kies hierbij “Run directly in” en installeer Sopcast zoals u dat ook op een Windows pc zou doen.

Stap 3 om voetbal livestreams op Mac OS X te kijken:

Installeer VLC player for Mac OS X nu op de normale manier.

Alles is nu geïnstalleerd om voetbal livestreams op een Mac te kijken. Om de livestreams daadwerkelijk te bekijken

1. Opent u Wine. Er komt nu een wijnglas boven in de menubalk te staan.
    2. Klik op het wijnglas en ga naar “File Manager”
    3. Zoek nu in program files “Sopcast”. Open Sopcast en klik op login
    4. Zoek nu de stream van een bepaalde voetbalwedstrijd op en kopieer de sopcast link.
    5. Open nu VLC player for Mac OS X en ga naar: Bestand > Netwerk openen. Vul hier deze link in: http://localhost:8902

Bedenk net wel dat de Mac gebruik maakt van X11.

Hier is de link.

Ik hoop dat we hier wat aan hebben.

PS het is niet nodig om je te registreren.

Bijdrager
    Hansi2124
    JJmac op 02 augustus 2012

hier in heb ik wel de nieuwe Sopcast 3.5 in gezet, via contents, root, drive-c en program files let wel op dat je de juiste naam houd.

Hoe kom jij dan aan versie 3.5? Via Windows gedownload?

Edit:
    Ik zie dat je het gewoon hier kan downloaden. Maar dan moet het nog uitgepakt worden. Gaat dat wel alleen op Windows dus?

Bijdrager
    Nickalicious

Is dit niet gewoon illegale meuk? Sopcast ansich niet, maar het doel (gratis voetbal kijken) dan.

Bijdrager
    jesper211232

Fc TWENTE!!!:thumbsup::grin:

Bijdrager
    Hansi2124

Nee hoor. Programma’s als Transmission e.d. mogen ook gewoon gedownload worden.

Bijdrager
    JJmac

Heb Sopcast 3.5 gewoon via de link gedownload.
    Je kan het openen met Wine, je verplaats dan de hele map.

Bijdrager
    IBram15

Ik heb Sopcast al vele malen geprobeerd te installeren op een Mac, maar het werkte altijd erg slecht. Nu heb ik ‘m gewoon met Parallels Desktop draaien, en dit werkt perfect.
    Ik bekeek laatst de website van Sopcast, om de laatste versie te downloaden, en er stond nu een plaatje voor de Mac versie van Sopcast, je kan er nog niet op klikken, maar dit betekend wel dat er een officiële Mac versie aankomt! Hoop dat hij dan lekker werkt! En ik kan dan naar 2 wedstrijden kijken, via Sopcast Windows, en Sopcast Mac!:)

Ik zal trouwens deze manieren ook eens proberen! En zou je misschien Sopcast 3.5.0 kunnen uploaden, of zeggen hoe je dat hebt gedaan? (eerste manier)

Bijdrager
    Hansi2124

Versie 3.5 kan je gewoon downloaden (of hier). Het gaat alleen om het uitpakken. Daar worstel ikzelf nog even mee.
    Want wat zijn precies de stappen die je moet doen in Wine?

Bijdrager
    IBram15

Ik bedoelde het uitpakken ook.:)

Bijdrager
    JJmac

Ik kwam namelijk eerst de 2e mogelijkheid tegen, ik heb dus de Winebottler geïnstalleerd, ik heb gisteravond nog even de link van Hans gepakt, als ik nu een .exe file pak dan kan ik kiezen tussen Unarchiver en Wine, ik pak dan Wine klik er op en die pakt het keurig voor mij uit.

Bijdrager
    JJmac

Wie heeft een oplossing voor de codec van H264 in Sopcast.

Bijdrager
    JJmac

Het blijft nog even stoeien, maar het werkt wel.

Bijdrager
    SunKeeper

ImageShack werkt niet op OMT!! (al-honderd-keer-uitgelegd-alert)

Edit: gelukkig heb je het zelf gezien.:thumbsup::smile:

Bijdrager
    JJmac

Ja excuses, hoe werkte dat ook al weer :slant:

Bijdrager
    Hansi2124

Er schijnt nu ook een Mac-versie van te bestaan:
    http://www.sopcast.com/download/mac.html

Maar het downloaden hiervan is mij nog niet gelukt. Als ik de info opvraag van de dmg welke gedownload wordt, zie ik dit:

Even later gevolgd door deze pop up:

Terwijl ik echt nog voldoende ruimte over heb op mijn hd:

Advies: afblijven……

Bijdrager
    meesje

Ik heb vandaag Sopcast voor Mac gedownload. Het werkt voor zover ik heb kunnen beoordelen goed. Clamxav zag ook geen virus. Ook de melding van te weinig schijfruimte heb ik niet gezien.

Bijdrager
    Hansi2124

Ja, nu lukte het bij mij ook…..
    Beeldkwaliteit is goed.

Bijdrager
    Hansi2124

Echter nu met OS X 10.8.2 klapt het programma eruit nadat je op een kanaal hebt geklikt. Iemand dezelfde ervaring?

Edit: het werkt nu wel gewoon. Maar is niet altijd stabiel…..

Bijdrager
    JJmac

Er is nu een nieuwe versie 1.64 uit gekomen.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.