19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    mp3jfast

Sony DV tapes inlezen

Ik heb een oudere Camcorder van Sony een DCR P120. Deze wil ik aan een Macmini koppelen.
    Helaas ziet ie de camera niet.
    Sony noemt het een iLink cable maar het schijnt gewoon firewire te zijn.
    Is dit een niet werkende combinatie? Ik ben geswicht naar Mac vanwege het handige video monteren.

John

Bijdrager
    janbertwedman

Je moet wel een montage programma gebruiken,iMovie herkent dv camera’s via FireWire (iLink)

Bijdrager
    TheBigZ
    Bijdrager
    janbertwedman

I rest my case…

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    mp3jfast op 31 juli 2013

Sony noemt het een iLink cable maar het schijnt gewoon firewire te zijn.

iLink is Sony’s naam voor de IEEE 1394-standaard; FireWire is Apples naam voor diezelfde standaard.

Bijdrager
    mp3jfast

Leuk linkje maar hij herkent in iMovie de camera niet. Er komt een melding geen camera. No camera connected.
    Met een Mac G5 uit 2005 met FCP lukte het wel.

John

Bijdrager
    TheBigZ

Goed om te horen!(y)

Bijdrager
    Beech

De camera zal wel een FW 400 aansluiting hebben. Soms helpt het daar een beetje aan te wrikken, terwijl iMovie geopend is. Soms helpt het ook de camera een paar keer aan en uit te zetten. Als de camera is aangesloten wat staat er dan bij FireWire in “Over deze Mac” ?

Bijdrager
    ro_me

*foutje*

Bijdrager
    k-the-ripper

Dat iLink van Sony mag dan firewire genoemd worden maar dat ga je never nooit niet op de standaard firewire poort van je Mac aan de praat krijgen.
    De paar verloopkabels die er zogenaamd op de markt zijn werken domweg niet op de Mac (of PC met firewire)
    Die Sony iLink gevallen zijn een soort van 3,5mm jackpluggen.
    Ik heb er een aantal jaar geleden al mijn tandjes op stuk gebeten (prachtige sony portable videodeck van toen 2400 gulden met dezelfde iLink aansluiting)

Bijdrager
    iDEOwen
    k-the-ripper op 31 juli 2013

Dat iLink van Sony mag dan firewire genoemd worden maar dat ga je never nooit niet op de standaard firewire poort van je Mac aan de praat krijgen.
    De paar verloopkabels die er zogenaamd op de markt zijn werken domweg niet op de Mac (of PC met firewire)
    Die Sony iLink gevallen zijn een soort van 3,5mm jackpluggen.
    Ik heb er een aantal jaar geleden al mijn tandjes op stuk gebeten (prachtige sony portable videodeck van toen 2400 gulden met dezelfde iLink aansluiting)

iLink aansluiting is gewoon een 4-pin firewire 400 aansluiting. Wat jij waarschijnlijk bedoeld is een ‘Lanc’ aansluiting. Dat is namelijk een 2,5 mm jack (dit heeft echter niets met videos overzetten te maken).
    De kabel die nodig is (die hij waarschijnlijk al heeft), is een 4-pin FW naar 9-pin FW kabel.

Bijdrager
    mp3jfast

De kabel heb ik idd. Het antwoord van Sony vind ik wel vreemd:

Bedankt voor uw email naar Sony Support.

Graag wil ik u erop attenderen dat wij niet kunnen garanderen op het ook daadwerkelijk mogelijk is om uw camera aan te sluiten met uw Macbook dit heeft met de hardware/software van de Mac te maken. De meeste kans heeft u op het moment u ook een iLink kunt krijgen op Mac. Dus op het moment dat u gebruik maakt van een convert kabel kunnen wij ook niet garanderen dat het werkt.

Hier lijken ze te zeggen dat iLink niet op de Mac werkt en dat het toch wat anders zou zijn als firewire. Ik heb echter succesvol met de camera gewerkt op een G5 (die ik nog heb staan). Maakt wel heel erg veel Decibels in vergelijking met mijn geruisloze macmini.

Ik zal 1s kijken wat een goedkope monitor kost dan heb ik in ieder geval een fallback scenario.

John

Bijdrager
    iDEOwen

Dat is hetzelfde als apple zou zeggen “Alleen Apple Toetenborden werken gegarandeerd op onze Mac Mini, 3rd party wellicht niet”.
    Kabel is niet de uitdaging (tenzij de kabel op de ene Mac net wat beter contact maakt).

Bijdrager
    bartje

Ik zou eens wat verschillende (firewire)kabels proberen dan.

Bijdrager
    mp3jfast

Helaas ook op windows (XP en W7) geeft de camera niet thuis. Met 2 verschillende kabels geprobeerd.
    Dan toch maar de G5 afstoffen.

John

Bijdrager
    mp3jfast

Helaas op een macbook uit 2005 en een Power mac G5 uit 2005 deed ie het ook niet.
    Zou het aan toch aan de kabel liggen?

John

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Het begint wel te klinken alsof dat het geval kan zijn. De enige manieren om dat te controleren zijn om of een andere kabel te pakken, of de huidige kabel door te meten, zou ik zeggen.

Bijdrager
    mp3jfast

Ik heb het met 3 kabletjes geprobeerd. 2 firewire klein met Windows 7.Ook met een verloopplugje en ook zonder verloop plugje op de G5.
    Raar is dat er geen goede DV tape desks te vinden zijn. Deze waren 2 3 x zo duur als de camera.
    Overal staat dat Sony FIrewire exact gelijk is aan Applr firewire.

John

Bijdrager
    mp3jfast

Toch nog 1s dieper gezocht en het Sony kabeltje gevonden! Deze doet het nu wel prima:-)

John

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.