7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    osxgio

Sony DCR-SR50E en ik kan niet in iMovie werken

Mijn broer heeft nu een geweldige film gemaakt op costa rica van zijn vistrip
    Nu heeft hij dat gemaakt op een nieuwe Sony DCR-SR50E
    Blij zoals hij is wil hij die filmpjes editen in imovie
    MAAR de Mgeg filmpjes worden niet hernkend odr Quicktime of iMovie
    Hij krijgt een Quicktime error (-2048)
    wat moet hij doen ?

Bijdrager
    Double_UK

De DCR-SR50E schrijft de files weg in MPEG2 formaat.

Check even in Quicktime (‘toon filminfo’) wat voor formaat de file is.
    Als het ‘MPEG2 muxed’ is (dus geluid en beeld met elkaar verweven) dan zal je met een apart programma deze eerst moeten omzetten naar DV voordat je ermee aan de slag kan iMovie.
    :|

(Let wel op dat DV heeeel veel ruimte nodig heeft)

Bijdrager
    mac-hans

Ik zou maar eens goed de manual lezen, ik zie hier op een willekeurige site de specs van deze camera en geen iLink (Firewire), die heb je echt nodig wil je volgens mij met iMovie kunnen werken.

Bijdrager
    Double_UK
    ”mac-hans”

Ik zou maar eens goed de manual lezen, ik zie hier op een willekeurige site de specs van deze camera en geen iLink (Firewire), die heb je echt nodig wil je volgens mij met iMovie kunnen werken.

Schrijft die camera de video niet gewoon naar z’n interne DVD-writer?
    Dan kan je het materiaal gewoon met je DVD-player binnenladen.

Voor de conversie heb je trouwens de MPEG-2 playback component van Apple nodig.
    En het gratis programma MPEG streamclip

Of (als je alleen maar in 4:3 verhouding hebt gedraaid): DropDV

Bijdrager
    mac-hans

Ik heb net even op dit fotum zitten snuffelen, maar kom er niet helemaal uit.
    http://64.233.183.104/search?q=cache:NEsE2I1gl-kJ:www.pcpro.co.uk/macuser/phpbb/viewtopic.php%3Ft%3D214332%26start%3D0%26sid%3D486c4bb5c751baf79aff55d58ab0fe97+Sony+DCR-SR50E,+osx&hl=nl&gl=nl&ct=clnk&cd=7
    Hopen dat unSound dit snel leest, die weet hier erg veel van af.

Bijdrager
    JdV

Ik heb hetzelfde probleem gehad (ben er vanavond uitgekomen, het wemelt van de informatie over “muxed MPEG” ook op dit forum) met mijn Sony DCR-SR30. Het kost allemaal wat meer tijd maar je kan die Sony blijven gebruiken en ben je af van bandjes.
    Je moet de MPEG2-component downloaden van de Applewebsite (kost €20). Deze heb je sowieso nodig om MPEG2 te kunnen openen in QT en iMovie.
    Vervolgens download je gratis MPEG Streamclip en in dit programma kun je een batch MPEG-files omzetten naar DV-formaat. Werkt prima en zonder kwaliteitsverlies. Dit DV-materiaal importeer je gewoon in iMovie.
    Om die tijdrovende handelingen van het converteren te beperken kun je van tevoren, dus na het filmen, op de camera al ongewenste fragmenten verwijderen. Alleen converteren wat je wil bewerken.

M.i. is Apple aan zet om iLife versie x aan te passen voor klanten i.b.v. HDCamcorders.

Succes

Bijdrager
    JdV

Specificaties van iLife 08 geven aan dat je nu inderdaad MPEG2 direct kunt importeren.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.