7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    watchdog

Sony DADC cd importeren in iTunes

Hallo,

Om even kort te schetsen:

Ik ben deze middag de nieuwe cd van (de voor sommigen mss gekende groep) Epica gaan kopen, Consign to Oblivion heet die. Nu probeerde ik meteen die cd te importeren in iTunes (heb ik meteen die nieuwe muziek ook steeds bij me) en blijkt dat dit dus niet lukt. Windows Mediaplayer speelt de cd na het downloaden van een of andere file wel af, ik kan de wma-files ook op harddisk plaatsen, maar die zijn beveiligd, zodat het dus ook weer niet lukt om ze naar aac om te zetten… Ik vroeg me af of sommigen onder jullie hier raad mee weten, want ik vind het alvast echt niet kunnen dat je ondertussen zelfs originele cd’s niet meer kan importeren in iTunes!

Alvast bedankt,
    Watchdog

Bijdrager
    Nikita

Ah een beveiligde cd dus? Nou heb ik een ‘beveiligde cd’ van Norah Jones, maar die kan ik gewoon kopieeren naar m’n iTunes, dus je kan het allicht proberen (misschien dat ‘ie ook wel zo’n dingetje download en er vervolgens beveiligde-AAC bestanden van maakt) :)

Bijdrager
    watchdog

Heb ik geprobeerd…
    Maar dan krijg ik een melding in iTunes dat ik een lege cd of cd-rom geplaatst heb en dat ik dus vanuit iTunes een cd’tje kan schrijven. Vreemde melding als je een originele muziekcd plaats, maar heb zo de indruk dat dit net de truuk van de kopieerbeveiliging is…
    Bedankt!

Bijdrager
    lowfi

kan je niet ergens een obscure ripper vandaan halen? eentje die wel raad weet met copieer beveiligingen…

Bijdrager
    Nikita
    ”watchdog”

Heb ik geprobeerd…
    Maar dan krijg ik een melding in iTunes dat ik een lege cd of cd-rom geplaatst heb en dat ik dus vanuit iTunes een cd’tje kan schrijven. Vreemde melding als je een originele muziekcd plaats, maar heb zo de indruk dat dit net de truuk van de kopieerbeveiliging is…
    Bedankt!

Ik heb zelf een tijdje terug de jingles van RTL Nieuws gedownload (WMA-DRM), die heb ik vervolgens via een Windowsbak op een cd gebrand als muziekcd en daarna weer geript in iTunes als gewone mp3tjes (of aac, whatever) dus zonder de beveiliging. Alles via een CD-RW zodat d’r geen cdtje aan ‘verspilt’ wordt. Misschien is dat een oplossing?

Bijdrager
    watchdog

Bij de cd van U2 heb ik dat ook zo kunnen doen, maar nu lukt ’t ook gewoon niet om die beveiligde wma’s de branden als mp3, MediaPlayer zegt dat ze beveiligd zijn, Nero zegt dat ze van een onbekend formaat zijn en dus niet kunnen omgezet worden…
    De obscure rippers lijken me mss een oplossing, maar heeft er iemand enig idee welk programmaatje je daarvoor best van het net haalt?
    Alvast bedankt!

Bijdrager
    watchdog

Rippen met Easy CD-Ripper lukt…
    Met de Sharewareversie 5 songs per keer en ik heb de indruk dat de mp3 files in orde zijn!
    Bedankt allemaal!
    Greetz,
    Watchdog

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.