9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    sawtooth

Sony Camcorder aansluiten op Macbook

Ik heb hier een Sony Handycam DCR-TRV270E Camcorder (Hi- 8 ) met een usb poort en i-link poort. Echter ben ik alleen in het bezit van de usb-kabel en heb geen software bij de hand (de software die er is, is windows only)

Hoe krijg ik nu deze film op mijn macbook? Als ik iMovie open dan wordt er niets herkend…?

Alle hulp is welkom!

Bijdrager
    t.leffers

Ik vrees dat je toch echt een firewire kabel nodig gaat hebben. Met usb gaat het echt niet lukken.

Bijdrager
    sawtooth
    ”t.leffers”

Ik vrees dat je toch echt een firewire kabel nodig gaat hebben. Met usb gaat het echt niet lukken.

ok ga morgen een kabeltje halen. thanks!

Bijdrager
    Marieke van Osch

Dan werkt het ook echt perfect met firewire. iMovie aan, camera aansluiten en aanzetten op de afspeelstand en op play drukken in iMovie.

Veel succes!

Bijdrager
    sawtooth

heb ik een gewone firewire kabel nodig?
    of is er een speciale i-link to firewire 400 (macbook) kabel? (4 pins naar 6 pins?)

Bijdrager
    jumper

Een gewone zal goed zijn. Heb het ook zo gedaan.

Geblokkeerd
    Anoniem

iLink is een 4pins firewire, dus je zult weldegelijk van 4 naar 6 pins moeten met die kabel.

Bijdrager
    KR1275

Hi8 met DV-uitgang??
    Hi8 is analoog. Of wordt hier D8 (Digital8) bedoeld?

Ik zie het al: het is D8.
    Geeft die dan ook Hi8-opnamen via de DV-uitgang weer? Volgens de handleiding geldt dit alleen bij weergave van D8-opnamen:

http://www.sonydigital-link.com/manuals/manuals.asp?l=nl&searchModelName=DCR-TRV270E

Bijdrager
    sawtooth
    ”Richard

Hi8 met DV-uitgang??
    Hi8 is analoog. Of wordt hier D8 (Digital8) bedoeld?

Ik zie het al: het is D8.
    Geeft die dan ook Hi8-opnamen via de DV-uitgang weer? Volgens de handleiding geldt dit alleen bij weergave van D8-opnamen:

http://www.sonydigital-link.com/manuals/manuals.asp?l=nl&searchModelName=DCR-TRV270E

Volgens mij is de film gewoon in Hi-8 opgenomen, heb iig niet ingesteld dat ik D-8 wil hebben.
    En er zit gewoon een iLink poort op deze camera, en via een firewire kabel stroomt het zo iMovie binnen.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.