5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    jaydubbelu

sony alpha lenzen

Nog een fotografie post.

Ik heb dus een kleine 3 maanden de Sony alpha 100 in handen. Nu heb ik er de 18/70mm kit lens erop zitten, maar dat houdt je maar eventjes bezig. Tijd nu een grotere lens aan te schaffen.

Hiervoor heb ik jaren lang mijn trusty dimage z1 gehad met een range van 28/240mm dacht ik zo EN met de Macro mogelijkheid (belangrijk!), en ik zoek iets wat in die buurt komt, of een andere oplossing. heeft iemand een aanrader voor een ‘alles in 1’ lens die hier in de buurt komt?

ebay is mijn enige mogelijkheid, want me budget gaat tot 200.

Bijdrager
    t.leffers

Ik geloof dat Tamron en Sigma een 18-200 lens in hun assortiment hebben. Heb de Tamron laatst bij de mediamarkt in de aanbieding gezien voor €299,-. Het zullen niet de beste kwaliteit lenzen zijn, maar het voordeel van 1 lens met zo’n groot bereik is ook wat waard. Hij zal in ieder geval wel beter functioneren dan de kitlens die je nu hebt.

Bijdrager
    jha

Ik heb de Nikon uitvoering van de Tamron 18-200 lens gehad, maar heb ‘m na een week gebruik op marktplaats gezet. Beeldkwaliteit viel mij erg tegen (scherpte en details zeer matig). Voordeel is wel het enorme bereik, maar je levert wel veel kwaliteit in. Of hij beter is dan de kitlens, waag ik te betwijfelen. Via marktplaats kocht ik een Nikon kitlens (18-55) en die bevalt mij stukken beter dan de 18-200. Pas op, zou ik zeggen…

Bijdrager
    jaydubbelu

Ja, van wat ik begrijp met de lenzen die die afstand bereiken, worden ze vaak beperkt tussen de 70 en 120, er onder of boven levert inderdaad wat kwaliteit in. bedankt voor de waarschuwing. hebben jullie ervaring of kennis van de Tokina lenzen? … ik moet toch echt goedkoop aan die 200 zien te komen, en de macro functie

Bijdrager
    jaydubbelu

of minolta lenzen iemand?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.