11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    ramrod

Sony A7 en FCP X

Iemand ervaring met de videobeelden importeren en bewerken van de Sony A7 , gaat dit soepeltjes met FCP X ?

Thx

Bijdrager
    1984

Nee, dat gaat niet echt soepeltjes maar… klik en lees even door

De Hasselblad blijkt dit probleem niet te hebben ……:-?

Bijdrager
    ramrod

Dat is erg vervelend , jammer dat er weer een extra programma aan te pas moet komen ,weet niet of ik dat wenselijk vind .
    Ik gebruik overigens nu een Sony RX100 (ook AVCHD ) en daar heb ik geen problemen mee …. loopt redelijk soepel ook het importeren .

Bijdrager
    Dick de Roos

Om MTS-bestanden om te zetten voor mijn FCP 7 gebruik ik deze omzetter.
    Kost wat, maar werkt goed

Bijdrager
    ramrod

Thx

Ik heb geen zin om met omzetters te gaan werken , extra werk zit ik niet op te wachten , wellicht dat ik maar eens voor een andere camera ga kijken die de video bestanden wel in 1 keer kan inladen en bewerken

Bijdrager
    pruus

Wat let je om met een SD kaartje in de winkel ergens iets te filmen. En thuis proberen. Want soms….zeggen specificaties niet alles….

Bijdrager
    BenDover

Ik denk dat de beperking meer te maken had met 60p filmen en importeren, dat was geen standaard. Ik zie dat 60p al werkt bij meerdere camera’s en importeren in fcpx. Je zou het even moeten testen.

Bijdrager
    ramrod

Ik ga inderdaad maar even een keer met een SD kaart naar de winkel en het uitproberen , thx

Bijdrager
    Nicci1964

Ik heb sinds kort een Sony HDR-GW66 handicam waarmee ik in AVCHD formaat film. Importeren in iMovie en FCPx gaat prima. Zowel vanaf het geheugenkaartje als rechtstreeks vanaf de camera. Ik film zelfs in 50P formaat omdat dit een veel vloeiender beeld geeft. Geen enkel probleem.
    Van Final Cut Pro X gebruik ik versie 10.1.1 en van iMovie versie 10.0.3. Geen extra programma of plug-in nodig.

Bijdrager
    TheBigZ

MTS import wordt standaard ondersteund in FCPX 10.1

http://www.larryjordan.biz/apple-releases-fcpx-10-1/

Posted: December 18, 2013

Today, Apple updated Final Cut Pro X to version 10.1 — probably the most significant update since Final Cut’s initial release. This new version sports hundreds of new features, both large and small, and some very exciting improvements.

FCP X now natively supports both MTS and MT2S files, as well as improved linking to REDCODE RAW files.

Bijdrager
    ramrod

Great , thx

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.