7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    TBIJ

Sonos toont niet alle albumhoezen/albumillustraties uit Itunes

Enorm veel werk van gemaakt om alle ontbrekende albumhoezen in mijn Itunes bibliotheek (op mijn NAS) toe te voegen….En nu toont mijn Sonos maar de helft van alle hoezen. Hoe kan dit?? Las ergens iets over een maximale grootte van de afbeelding. Maar hoe verander ik al die groottes?

Sleutelbeheerder
    Night

The Sonos system supports JPG, BMP, GIF and PNG images up to 1024×1024 in size when embedding artwork into your audio tracks. The album art file can be embedded in the digital music file, (if the file format supports embedded art), or placed in the same folder as your music. The iPhone/iTouch devices will only display artwork that is 320KB or lower in size.

De enige methode is om handmatig cover art toe te voegen die aan deze criteria voldoet.

Bijdrager
    sedikit
    Bijdrager
    sedikit

Ach, niets hoeft natuurlijk, maar misschien wel zo aardig en minder egoïstisch om even te laten weten of je de oplossing hebt gevonden, en hoe? Hebben anderen na jou er, met hetzelfde probleem, misschien ook wat aan….

Bijdrager
    Dick de Roos
    TBIJ op 03 maart 2015

Las ergens iets over een maximale grootte van de afbeelding. Maar hoe verander ik al die groottes?

Eenvoudig te doen via Voorvertoning.
    Open de afbeelding >> Extra’s >> Pas grootte aan >> vul in de breedte (of hoogte) 300 (of zoiets) pixels in en bewaar als JPEG.
    Het is even wat werk :-P
    Vergeet niet na afloop jouw Sonos-bibliotheek bij te werken.
    Op internet vind je bij de “Afbeeldingen” van Google ook al de albumillustraties die aan de criteria voldoen.

Bijdrager
    TBIJ

Sorry voor de late reactie, maar geveld door het griepvirus…

Dus er zit niets anders op dan één voor één alle afbeeldingen te verkleinen…… Pfffff, dat had ik eerder moeten weten. Misschien als ik eens tijd over heb, wat denk ik de komende jaren niet zal gebeuren.

Hartelijk dank voor jullie antwoorden!

Bijdrager
    TBIJ

Sedikit, ik heb Coverscout aangeschaft. Kleine investering als ik kijk hoeveel tijd ik nu heb bespaard! Dank voor de tip.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.