11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    ivar

sonos systeem

Hallo,
    Vandaag een mooi sonos systeem gekocht. We hebben gekocht 2 S5 boxen en een zoneplayer 120. Alles aangesloten aan Mac en modem. We hebben de combinatie gekocht om met de zoneplayer 120 te verbinden met 2 mooie boxen die we ook gekocht hebben. Toen we de zoneplayer120 van de modem afhaalden met de bedoeling om alles draadloos te maken ging het mis. Is het zo dat de zoneplayer dus altijd via een draad verbonden moet zijn en dit dus niet draadloos kan? Router/modem moet dus altijd in de buurt staan? Als dit zo is zijn we helaas verkeerd voorgelicht. Wat doen we misschien verkeerd? Tja heeft zijdelings met de mac te maken… maar is wel een heul heul mooi systeem…ook;)

Bijdrager
    iMad

Het installeren van je ZP120 is ongelofelijk eenvoudig. Er is geen technische expertise nodig en je hoeft niets te weten van bekabeling. Je hoeft geen gaten in de muren te boren en geen nieuwe kabels aan te leggen in het huis. Het enige wat je nodig hebt is een breedbandverbinding met het internet en een router. Eén ZonePlayer of ZoneBridge in je systeem moet worden aangesloten op de router en de rest werkt allemaal draadloos. Daarna kan je meer ZonePlayers in andere kamers toevoegen, zonder kabels.
    Uitleg Sonos zoneplayer

Bijdrager
    ivar

Tja… ik denk dat er dan maar een bridge bijgekocht moet worden… of anders de router met lange utp kabel naar 120…

Bijdrager
    iMad

Je kan volgens mij ook een Airport Express kopen die draadloos verbinden met de router (ga ervan uit dat je modem ook draadloos kan) de Sonos verbnd je dan met utp kabel met de AExpress en voila je kan de Sonos in elke kamer zetten zolang de AExpress maar een draadloze verbinding heeft met je modem/router.

Bijdrager
    jurrie

@ Ivar,

Er dient altijd 1 zonebridge of zoneplayer middels een ethernetkabel met je router verbonden te zijn.

De meest voorkomende, als je geen kabel naar de 120 kan leggen is naast je bestaande router de BR100 te plaatsen. Deze zorgt voor de verbinding tussen de andere zoneplayers.

Adviesprijs van de BR100 is 99,- euri.

De optie die iMad aangeeft heb ik geen ervaring. Een AE kost volgens mij een tientje minder echter aangezien Sonos gebruik maakt van een eigen draadloos systeem zou ik gevoelsmatig de BR100 naast je router plaatsen. Voor zover ik weet en je ook op div fora kan lezen is het bereik fors en weet je zeker dat je iig vanaf de router naar het Sonos syteem altijd een perfecte verbinding hebt. Maar zoals ik al melde een buikgevoel -:)

Waar heb je de Sonos app gekocht?
    Over het algemeen zijn de bedrijven die dit verkopen toch wel goed op de hoogte van de mogelijkheden.

Veel plezier en succes.

J

Bijdrager
    dvanderborst

Ik heb ook vorige week een sonos systeem gekocht en ja je moet 1 player bedraad aan je router hebben. Ik heb een bridge ervoor. Verder heb een zoneplayer 90 en ben van plan om een s5 erbij te kopen. Hoe vindt je het geluid ervan? Ik heb ook de controller, maar zit eigenlijknte wachten op de iPad app. Ze je alles op een scherm.

Bijdrager
    ivar

er is al een app voor de iphone en ipad. Geluid is gewoon goed! We gaan morgen een bridge kopen en dan bestaat de set uit 2 s5 boxen en een 120 player. Merk van boxen weet ik niet zo uit het hoofd maar die komen volgende week binnen. De twee S5 gister dus beluisterd en zit dus gewoon goed en lekker stevig geluid in. We hebben de controller niet gekocht omdat we allebei een iPad hebben en ik ook nog iPphone

Bijdrager
    dvanderborst

Ja er is een iPhone app, maar er komt een speciale app voor de iPad zie link http://www.hifi.nl/nieuws/42001/Sonos-iPad-software-in-augustus.html
    Ik denk er over om binnenkort 1 of 2 s5 te kopen.

Bijdrager
    Msight

zou je de S5’s ook als speaker kunnen gebruiken?.. dat je dus de ene als linkerspeaker gebruikt en de ander als rechterspeaker, dat zou ook een mooie optie zijn, geluid van de S5 is goed, echter stereobeeld is minder.
    je zou op die manier mooi 2 speakers draadloos in 1 kamer kunnen hebben.

Bijdrager
    dvanderborst

Ja dat kan Instellen als stereopaar. De ene als linker en de andere als rechterbox.

Bijdrager
    jobz

ik wil mijn Sonos-set uitbreiden met twee PLAY:3 speakers. Iemand misschien een idee of ik ergens korting krijg als ik er twee of meer tegelijk koop? Zijn standaard 299 per stuk.

http://www.sonos.com/shop/products/play3

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.