18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:

Bijdrager
    Ledda

Sonos: Play:3 met Play:1

Hoi,

Ik heb momenteel een play:3 in mijn living. Maar na een tijdje heb je toch nood aan muziek die meer dan enkel uit 1 hoek uit de kamer komt. Ik twijfel om een play:1 bij te kopen en deze in group te laten afspelen. Ik besef dat je dan geen echte stereo hebt, maar heeft iemand ervaring in het pairen van een play1 en play3? Een play1 scheelt in prijs, het geld dat ik uitspaar kan ik een jaar spotify mee betalen.

Maar ik kan nergens op google een leuke review vinden over het pairen van play1 met play3…

Bijdrager
    Matanza

Dit gaat uiteraard kinderlijk eenvoudig met de App van sonos. Dit stel je net hetzelfde in als 2 3’s in een zone plaatsen op 2 1’s.

Bijdrager
    Ledda

Ja, dat het technisch mogelijk zou zijn had ik al gevonden:-) Thanks.

Maar ik vroeg me eerder af wat de kwaliteit zou zijn. Aangezien je een play 1 en play 3 niet in stereo kan koppelen. Maar wat is de meerwaarde van stereo over 2 keer mono uit verschillende hoeken van een kamer? Verdwijnt de play 1 niet in het niets wanneer er een 3 in de tegenovergestelde hoek staat?
    Het waren zo’n dingen die ik me afvroeg maar waar ik nergens iets goed over kan vinden …

Bijdrager
    Dick de Roos

Ik heb een Play:3 in de keuken en een Play:3 in de eetkamer. Beide ruimtes zijn in open verbinding met elkaar en liggen naast elkaar.
    De beide Play:3’s gebruik ik (bijna) altijd met elkaar en zo heb je in beide ruimten een goed geluid.
    Ze zijn overigens niet als stereopaar gekoppeld, omdat beide apparaten niet in een ruimte staan en het stereobeeld dan “om de hoek” moet gaan.
    Laatst had ik iemand op bezoek die zich afvroeg waar dat ruimtelijk geluid vandaan kwam. Hij vond het mooi.
    Als ik in de kamer sta en de beide Play:3’s en de Play:5 aan staan, is het geluid nog steeds prima.
    Je hoeft je, kortom, geen zorgen te maken over het geluidsbeeld.
    Of er verschil is in geluid tussen de Play:1 en de Play:3 weet ik niet, maar ik verwacht dat dat geen probleem zal opleveren.

Moderator
    Koen van Tongeren

Voor de duidelijkheid: je kunt geen stereozone maken van een PLAY:3 en PLAY:1; daar heb je namelijk twee dezelfde voor nodig. Natuurlijk kun je de 1 ook in de kamer zetten en naar 2 zones tegelijkertijd streamen, maar dan krijg je twee keer mono, in plaats van één keer stereo.

Het kan wel, want Sonos streamt naar beide speakers zonder latency, maar het geluid van de speakers is behoorlijk verschillend. Zo erg dat je (vermoed ik) ervoor zult kiezen om de 1 uiteindelijk in een andere ruimte te zetten.

Bijdrager
    Ledda

@dick en @koen,

Bedankt voor jullie reacties. Zoals Koen aangeeft is dit ook een beetje mijn vrees. Het is dan jammer om voor die 100 eur niet gewoon vanaf het begin een 3 bij te kopen. Al vind ik stiekem de 1 wel mooier, maar het gaat natuurlijk over het geluid:-)

En inderdaad Dick, zo twee play3’s moet wel indrukwekkend zijn denk ik:-)

Thanks!

Bijdrager
    makasa

Uit testen die ik gelezen heb is de Play 1 van erg goede kwaliteit tov de 3. Lichte voorkeur naar de 1

Bijdrager
    Ledda

@makasa Heb ik idd ook gelezen. Maar mij interesseert vooral de combinatie met de play:3. En laat je daar net weinig info over vinden… Ik vrees dat de combinatie eerder zal neigen richting de beschrijving van Koen…

Bijdrager
    makasa

2 play 1 kopen en de 3 elders gebruiken

Anoniem

Koop gewoon een echte audioset met een goed stel luidsprekers. Kan niks tegenop. De Sonos rommel is voornamelijk gemaakt om de schoorsteen bij Sonos te laten roken.

Bijdrager
    GoeieDag

De immer positieve THX… Rommel ben je zelf, kerel!

Anoniem

Toe maar, kritisch mag men dus niet zijn. Dan wordt het meteen persoonlijk.

Bijdrager
    Ledda

THX, heb je ook suggesties? Wat is volgens jou een goed audioset? –> zelfde prijsklasse uiteraard.

Anoniem

Mijn suggestie is om is om Marktplaats te kijken. Mensen doen werkelijk fenomenale audiosets weg om maar een paar pakken melk als de Sonos naar binnen te slepen. Ik zou daar een goede versterker en een set goede speakers wegslepen. Hang er een bv. een Airport Express aan en je bent klaar.

Bijdrager
    GoeieDag
    THX-1138 op 23 maart 2014

Toe maar, kritisch mag men dus niet zijn. Dan wordt het meteen persoonlijk.

De uitspraak die jij doet over Sonos heeft niks met ‘kritisch’ te maken; wel met ‘lomp’ en ‘niet onderbouwd’. Dus niet gaan janken als je de bal terug gekaatst krijgt.

Bijdrager
    Ledda

@THX-1138

Inderdaad, 2dehands kan je best wel koopjes doen. Maar met het voorstel dat jij doet zit ik wel weer te klooien met kabels en dergelijke. En laat dat nu ook net de sterkte van een sonos systeem zijn. Enkel een power cable en je bent vertrokken:-)

Bijdrager
    sannepanne

THX: Hang er een bv. een Airport Express aan en je bent klaar.

Hang daar een Sonos-connect aan en je bent klaar. Goed, het kost wat meer, maar dan heb je wel wat. (Bijvoorbeeld geen haperingen…) :-D

Bijdrager
    olbo

Sonos moet je niet nemen voor de geluidskwaliteit, alhoewel is zelf 2 play5 heb staan. Maar na een tijd gaat het wel, als je vergeet hoe een echte goede geluidsinstalltie klinkt.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.