10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    ElsR

Sonos Play1

Ik zit erover te denken om de CD’s en CD-speler weg te doen en voortaan de muziek die ik allemaal in iTunes op de Mac heb opgeslagen, draadloos te gaan afspelen in de woonkamer. Sonos Play 1 denk ik dan aan want er zitten oude nummers bij waarvan de kwaliteit niet denderend is. (Voor echte HiFi ga ik wel naar een concertzaal toe.)
    Ik heb wel een router in huis een Zyxel 802.11g ADLS2+VOIP IAD voor het draadloze netwerk in huis. Kan ik de Play 1 hier op aansluiten of moet ik er een AirPort Express bij kopen?
    Vind de Play1 trouwens nog wel flink prijzig, 199 euro. Zijn er goedkopere alternatieven – geluidskwaliteit hoeft niet super top te zijn maar redelijk goed.

Bijdrager
    jesper211232

Volgens mij is het zo wanneer je een speaker aansluit op een airport express of apple tv, dat de speaker dan gebruikt kan worden via airplay.
    Wat je dan nodig hebt zijn speakers naar keuze en een airport express of Apple tv.

Moderator
    Koen van Tongeren

Je kunt de PLAY:1 direct aansluiten op je router, maar dat moet dus wel met een kabel. Als je de speaker ergens anders in huis wilt zetten raad ik je aan om een PLAY:bridge op je router aan te sluiten, die maakt dan namelijk het Sonos-netwerk aan in plaats van de PLAY:1 zodat je de speaker overal in huis kunt plaatsen.

Als je het maar bij één speaker wilt houden zijn er veel alternatieven, namelijk elke speaker waar AirPlay ingebouwd is, of zoals je zelf al aangeeft: een speaker waar je zelf een AirPort Express op aansluit.

Bijdrager
    GoeieDag

Inderdaad, die Bridge moet je er eigenlijk wel bij hebben, zodat je ook draadloos kan uitbreiden met meerdere PLAY:1’s of andere Sonos componenten. Voor 49 euro heb je dat ding, en regelmatig is er ook een actie dat je ‘m gratis bij aankoop van een component krijgt. Heb er daardoor zelf ook nog eentje extra in de doos liggen.

Een AirPort heb je dus niet nodig.

Bijdrager
    Mona

@TS, Pas op met Sonos! Zeer verslavend. Het gemak en geluid is écht super (tenzij je een audiofiel bent, althans dat hoor ik wel eens).

Bijdrager
    Erwal

ik heb 2 play1’s en een soundbar. Had ik veel eerder moeten kopen. Tot 1/1 kreeg je er een gratis bridge bij, mogelijk hebben leveranciers deze versie nog op voorraad. En inderdaad heeeeeeeel verslavend;)

Geblokkeerd
    Bento

Maak nou niet de fout om airplay te vergelijken met Sonos.

Bijdrager
    sannepanne

Precies, Airplay is niet te vergelijken met het super-systeem van Sonos. Heb jaren zitten stoeien (ergeren!) met Airplay. Op het laatst een receiver (Pioneer) gekocht met ingebouwde Airplay. Hartstikke leuk, maar het werkt niet. Dagen gaat het goed en dan weer periodes dat het om de 2 minuten even pauzeert. Zeer irritant als je luistert naar muziek.

Met Sonos heb je daar geen problemen mee. Ik heb een Connect gekocht en aangesloten op mijn receiver. Het werkt fantastisch! Heb het inmiddels uitgebreid met een Play:3 en 2 maal Play:1. Muziek over je bestaande home-cinema en muziek in diverse andere kamers, zonder haperingen! Leuke bijkomstigheid: je kunt met 1 premium spotify account verschillende soorten muziek draaien in willekeurige ruimtes.

Waar gaat het om? Draadloos luisteren naar muziek. Airplay doet dat niet goed. Sonos doet dat geweldig!

Geblokkeerd
    Bento
    sannepanne op 26 februari 2014

Precies, Airplay is niet te vergelijken met het super-systeem van Sonos. Heb jaren zitten stoeien (ergeren!) met Airplay. Op het laatst een receiver (Pioneer) gekocht met ingebouwde Airplay. Hartstikke leuk, maar het werkt niet. Dagen gaat het goed en dan weer periodes dat het om de 2 minuten even pauzeert. Zeer irritant als je luistert naar muziek.

Met Sonos heb je daar geen problemen mee. Ik heb een Connect gekocht en aangesloten op mijn receiver. Het werkt fantastisch! Heb het inmiddels uitgebreid met een Play:3 en 2 maal Play:1. Muziek over je bestaande home-cinema en muziek in diverse andere kamers, zonder haperingen! Leuke bijkomstigheid: je kunt met 1 premium spotify account verschillende soorten muziek draaien in willekeurige ruimtes.

Waar gaat het om? Draadloos luisteren naar muziek. Airplay doet dat niet goed. Sonos doet dat geweldig!

Helemaal mee eens.

Bijdrager
    sannepanne

Dan denk je: ‘ach kom, laat ik weer eens Spotify via Airplay beluisteren’. Na slects een paar nummers gaat het weer fout, wat een drama. Ik heb nu bijna 2 jaar Sonos. Nooit, maar dan ook nooit 1 hik! Airplay: het meest waardeloze systeem ooit verzonnen!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.