10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Erwal

Sonos Play:1 gebruiken bij presentaties ?

Ik wil graag voor presentaties die ik houd vanwege mijn werk mijn beide Play:1’s inzetten, echter ben ik altijd op wisselende locaties (trainingsruimtes, zalen e.d.). Het geluid van mijn MBA trekt het uiteraard niet en speakers met (te korte) draden werkt ook niet lekker (ik sleep nu de HK Soundsticks met sub mee). Ik heb een Sonos bridge, maar op de locaties waar ik presentaties houd geen toegang tot een netwerk waar ik aan kan koppelen.
    Heeft iemand suggesties om toch lekker geluid te realiseren? Ik heb ook nog wel een switch of wifi router liggen.

Bijdrager
    Verdult

Heb je internet nodig voor de presentaties? Anders kan je misschien wel het makkelijkste een wifi netwerk aanmaken op je MBA en daar je speakers aan koppelen.

Bijdrager
    Erwal

@verdult: nee, ik heb geen internet nodig. mooie tip, ga ik straks even proberen:)

Bijdrager
    Erwal

blijf ik nog wel zitten met het streaming probleem, ik kan niet rechtstreeks van mijn Mac naar Sonos streamen. Als enige (dure!) oplossing zie ik het kopen van een Play:5 en deze via de geluid uit koppelen aan de mac. Evt met een airport er tussen. Maar dat wil ik niet…

Bijdrager
    Erwal

ik wil dus gewoon een keynote presentatie kunnen tonen met geluid via de Sonos-jes

Moderator
    Koen van Tongeren

De PLAY:1 lijkt me hier geen optie: nog los van het gedoe om een eigen netwerk op te zetten kun je er geen externe bron op aansluiten. Je kunt er dus wel de muziek van je MBA mee afspelen via de SONOS-app, maar geen geluid in een presentatie. Alleen door een zone toe te voegen met een analoge audio input (bijv. PLAY:5 of PLAY:connect) kun je dit bewerkstelligen. Geen optie dus, lijkt me.

Ik raad je aan om een compacte AirPlay- of Bluetooth-speaker te gebruiken. Zelf ben ik nog altijd erg gecharmeerd van m’n Bose Soundlink. Werkt via Bluetooth of een kabeltje, is compact, werkt op een accu en er komt héél veel geluid uit. Ideaal dus voor jouw toepassing.

Nu is dit model volgens mij niet meer leverbaar, maar op de website van staan verschillende nieuwe modellen die hetzelfde doen, ze hebben inmiddels ook AirPlay-speakers.

Bijdrager
    Rickje

Klipsch KMC-1 is de way to go!
    Leuk formaat, accu en echt goede geluidskwaliteit!

Zit bluetooth in maar kan ook met een kabeltje:)

Bijdrager
    Chorro
    Koen op 02 maart 2014

Ik raad je aan om een compacte AirPlay- of Bluetooth-speaker te gebruiken. Zelf ben ik nog altijd erg gecharmeerd van m’n Bose Soundlink. Werkt via Bluetooth of een kabeltje, is compact, werkt op een accu en er komt héél veel geluid uit. Ideaal dus voor jouw toepassing.

Veel iCentres hebben ‘m nog wel op voorraad. Verder ben ik het met Koen eens; een Bose Soundlink Mini bijvoorbeeld levert echt een waanzinnig vermogen en kan zo’n taak prima vervullen.

Bijdrager
    A.M.Dekker

Naast de Bose Soundlink Mini kan ik je de Sony BTX300 aanraden. Kost op dit moment bij de mediamarkt maar 109 euro en er komt naar mijn mening een beter geluid uit dan de Soundlink mini. Hij is wel wat groter dan de Bose maar dit komt de geluidskwaliteit ten goede. Hij werkt 8 uur op een batterij en hij heeft bluetooth.

Bijdrager
    Erwal

@allen: dank! Jammer maar so be it. Ik zal beide BT speakers eens beluisteren .

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.