6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Sonosplay5

Sonos play 5 op cd speler

Hallo,

Wellicht heeft iemand een oplossing voor mijn probleem om twee play 5 en twee play 3 boxen aan te sluiten op m’n cd speler.

Met tulpstekker naar een jackplug sluit ik de linker play 5 aan en krijg ik uit de linker play 3 en play 5 box muziek. Maar niet uit de rechter boxen. Ik merkte dat je daarvoor ook maar 1 tulp rood nodig is. Dus tweede poging was om met een andere tulp (wit) de Jack aan te sluiten op de rechter play 5 box. Helaas geen resultaat.

Weet iemand de oplossing?

Alvast bedankt
    Siem

Bijdrager
    McPim

Je sluit je CD speler met één stereo jack-tulp kabel aan op één Sonos speaker, en sluit dus de rode én de witte tulp aan op je cd speler. In de Sonos app stel je in welke speakers een stereo-paar vormen.

• Deze reactie is gewijzigd 9 maanden, 3 weken geleden door  McPim.

Bijdrager
    Sonosplay5

Hallo McPim, dank voor je interesse in dit probleem.
    De kabel is niet het issue. Die zit met beide tulpen in de cd-speler en de Jack zit in de play 5.

Ik zou niet weten hoe de boxen opnieuw in te stellen zonder het hele netwerk helemaal opnieuw in te moeten stellen. Twee Play 3 in de keuken en twee play 5 in de woonkamer. Beide zijn een aparte groep. Die kan ik selecteren en samen groeperen. Zodoende gaat een box in de keuken ook aan. Maar niet allebei. Ik stream normaal, en als ik elke keer het hele systeem opnieuw moet instellen om even een cd te luisteren, dan is de lol er snel vanaf.

Is er een instelling die ik mis?

Bijdrager
    McPim
    Sonosplay5 op 03 oktober 2017

De kabel is niet het issue. Die zit met beide tulpen in de cd-speler en de Jack zit in de play 5.

Ok, helder, het leek in je tekst alsof je maar één tulp aansloot. Een stereo paar maak je in de instellingen van de Sonos app, dat staat los van het groeperen van speakers. Twee verschillende zaken dus, ik kan niet helemaal afleiden of daar het probleem zit? En als je hier iets in verandert (dus bijvoorbeeld een nieuw stereo-paar instelt) hoef je toch niet ‘het hele netwerk helemaal opnieuw in te stellen’ zoals jij zegt?

Zie hier, onder ‘hoe configureer (of scheid) ik een stereo-paar met de Sonos-app’. Heb je daar al mee geëxperimenteerd?

Bijdrager
    Sonosplay5

Potverdorie, kabel was gewoon stuk. Was een hele dure kabel. Net vervangen door goedkope oude en alles werkt opeens.
    Thx voor de aandacht.

Bijdrager
    McPim

:wink:(y)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.